بخش خصوصی هنوز موفق به فروش یک لیتر نفت هم نشده است

بخش خصوصی هنوز موفق به فروش یک لیتر نفت هم نشده است
عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: با وجود توافق‌های صورت گرفته مبنی بر فروش ۲۰ تا ۳۰ لیتری نفت توسط بخش خصوصی اما شرایط برای حضور این بخش مهیا نیست و این بخش هنوز موفق به فروش یک لیتر نفت هم نشده است.
جلیل جعفری بنه خلخال در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه شرایط برای ورود بخش خصوصی به بازار فروش نفت مهیا شود، تصریح کرد: متأسفانه دولت در این بخش عملکرد مناسبی نداشته است.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی افزود: البته برخی از انحصارطلبی‌‌ها در وزارت نفت موجب شده است که بخش خصوصی نتواند وارد بازار فروش نفت شود و با وجود توافق صورت گرفته چندی پیش از سوی بانک مرکزی، وزارت نفت و بخش خصوصی ، اما هنوز بخش خصوصی موفق به فروش یک لیتر نفت هم نشده است.

وی ادامه داد: حضور بخش خصوصی در بخش فروش نفت باید به گونه‌ای گسترده باشد که این بخش بتواند از توان خود برای دور زدن تحریم‌‌ها بهره‌گیری کند.

جعفری با تأکید بر فراهم شدن زیرساخت‌ها برای حضور بخش خصوصی در بازار فروش نفت، یادآور شد: بخش خصوصی که توافق اواخر تیرماه باید ۳۰ تا ۲۰ درصد فروش نفت ایران را به عهده داشته باشد، برای فروش نفت نیاز به حمایت و ایجاد ساختارهایی دارد که فراهم کردن هرچه سریع‌تر آن‌ها ضرورت دارد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس عملکرد دولت در بهره گیری از بخش خصوصی را ناموفق ارزیابی و تأکید کرد: این بخش توانایی حضور در بازار فروش نفت را دارد و با نظارت دقیق می‌تواند عملکرد مطلوبی در این بخش ایفا کند./

۷ شهریور ۱۳۹۱ ۰۱:۰۱
تعداد بازدید : ۹۸۸