مقدمات عملیات بستن چاه ۱۴۷ رگ سفید از سطح آماده می‎شود

مهارگران فوران چاه ۱۴۷ رگ سفید از شرکت‎های ملی مناطق نفتخیز جنوب و ملی حفاری ایران در تلاشی جمعی و هماهنگ خود را برای آغاز نخستین عملیات تخصصی برای بستن چاه از سطح (Top Kill) آماده می‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس، ستاد راهبری مهار فوران چاه ۱۴۷ رگ سفید اعلام کرد: در این ارتباط تیم‌های عملیاتی، فنی و تخصصی و پشتیبانی نسبت به اورهال و مقاوم سازی (عایق بندی) ۲ دستگاه آتی واگن و انواع استینگر اقدام کردند و خودروهای سنگین برای انتقال  تجهیزات و سایر ملزومات مورد نیاز تدارک دیده شده است.

بر اساس این گزارش، افشانه‎های آب (شیلترها) و هدرها برای ایجاد فرصت جهت نزدیک شدن مهارگران به دهانه چاه و کانون آتش نصب و آماده سازی شده  است. 
محوطه سازی برای استقرار مخازن سیال و پمپ های فشار قوی تزریق سیال (پمپ تراک) به اتمام رسیده و ضمن تعریض جاده های دسترسی به چاه، تمهیدات لازم برای احتمال شرایط بارندگی پیش بینی و در دست اجراست.

از سوی دیگر با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته به موازات عملیات ورود به دهانه چاه و کشتن آن از سطح، روش مسدود کردن چاه از عمق (BOTTOM KILL) نیز در دستورکار است و در این ارتباط برای حفر چاه های امدادی، کار ساخت دو لوکیشن جهت استقرار دکل های حفاری در مراحل پایانی است و ۸۹ محموله تجهیزات دستگاه حفاری ۹۳ فتح تاکنون به منطقه انتقال یافته است. 

۲۲ آبان ۱۳۹۶ ۱۷:۰۲
شانا |
تعداد بازدید : ۴۴۱