بخش خصوصی اصلی‌ترین رکن اقتصاد مقاومتی است

بخش خصوصی اصلی‌ترین رکن اقتصاد مقاومتی است
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به نبود برنامه‌ریزی صحیح از سوی دولت جهت تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی که از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح شده، گفت: بخش خصوصی و واگذاری امور اقتصادی به مردم در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی موثر بوده و رکن اصلی آن محسوب می‌شود.
سید محمد حسین میر محمدی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، افزود: با توجه به شرایط خاصی که در ابعاد بین الملل در خصوص موضع گیری به جمهوری اسلامی ایران وجود دارد امور اقتصادی کشور نیاز به راهکارهای جدیدی در برابر توطئه ها و تحریم های دشمنان دارد و معظم له بهترین شیوه را در این راستا مبنی بر لزوم تحقق اقتصاد مقاومتی معرفی فرمودند.

نماینده مردم خوانسار و گلپایگان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به شرایط خاصی که در ابعاد بین الملل در خصوص موضع گیری به جمهوری اسلامی ایران وجود دارد امور اقتصادی کشور نیاز به راهکارهای جدیدی در برابر توطئه ها و تحریم های دشمنان دارد و معظم له بهترین شیوه را در این راستا مبنی بر لزوم تحقق اقتصاد مقاومتی معرفی کردند

وی با تاکید بر نقش پر اهمیت بخش خصوصی در تحقق اقتصاد مقاومتی گفت:در حوزه اقتصاد مقاومتی پویا و فعال نیازمند برنامه‌ریزی استراتژیک و راهبردی مبتنی بر مردمی کردن اقتصاد از طریق میدان دادن بیشتر به فعالان بخش خصوصی و رفع موانع و مشکلات بخش خصوصی هستیم.

این نماینده مجلس نهم تصریح کرد: بخش خصوصی به عنوان موتور و محرک اصلی رشد اقتصادی و صنعتی است که با بکار‌گیری سرمایه خود و جذب و مشارکت سرمایه‌های غیر دولتی و استفاده بهینه از منابع انسانی و اعمال مدیریت کارآمد ضمن ایفاء نقش خود در رشد اقتصادی و صنعتی کشور اهداف توسعه‌ای دولت را محقق کند.

میر محمدی تأکید کرد: اقتصاد مقاومتی بر اساس سرمایه‌ی معنوی افراد و جامعه استوار است و بخش خصوصی بدون شک برترین بستر برای همراهی مردم به عنوان اصلی ترین ارکان مقاومت در جامعه برای ضد ضربه کردن اقتصاد در برابر تحریم ها است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان یادآور شد: تقویت بخش خصوصی در راستای اجرای اصل ۴۴قانون اساسی نقش بی نظیری در خنثی سازی تحریم ها دارد و منجر به تقویت تولید ملی نیز می شود

۷ شهریور ۱۳۹۱ ۰۱:۰۱
تعداد بازدید : ۹۸۱