رئیس کمیته ایرانی اتاق بازرگانی اکو خواستار شد:

رئیس کمیته ایرانی اتاق بازرگانی اکو خواستار شد:
کشورهای منطقه علیه تحریم ها موضع واحد اتخاذ کنند
در حال حاضر برای توسعه اقتصادی کشورهای عضو اکو نیازمند اتحاد و پشتیبانی میان این کشورها هستیم و اعضای اکو باید علیه تحریم ها مواضع یکسان اتخاذ کنند.

به گزارش خبرنگار موج، سید علی نقی خاموشی رئیس کمیته ایرانی اتاق بازرگانی و صنعت اکو در یازدهمین نشست مجمع عمومی اتاق بازرگانی و صنعت اکو با اعلام این مطلب گفت: توسعه همکاری بخش خصوصی کشورهای عضو اکو در گرو کمک های بی دریغ دولت ها است، اما ما هنوز در قدم های اول این اقدامات هستیم.
وی با اشاره به همگرایی و همسویی میان تشکل های اقتصادی در سراسر دنیا افزود: بسیار متاسفم از این که میان تشکل های اقتصادی منطقه ما هیچ نوع همگرایی وجود ندارد و هر تشکل برای خودش کار می کند.
خاموشی با اشاره به عدم حمایت دولت ها از بخش خصوصی ادامه داد: تجار و بازرگانان کشورهای عضو اکو باید به عنوان یک بازرگان آزاد با هم فعالیت کنند.
این فعال اقتصادی با اشاره به تحریم ایران از سوی آمریکا و متحدانش اذعان داشت: اگر یک کشور اروپایی تحریم شده و یا اقدام به تحریم کشور دیگری نماید، به طور قطع تمامی کشورهای آن منطقه اقدام به اتخاذ چنین روشی علیه کشور تحریم شده می کنند، اما متاسفانه زمانی که ایران از سوی آمریکا تحریم می شود، کشورهای عضو اکو نیز علیه ایران وارد عمل شده و مانند آمریکا اقدام به تحریم ما می کنند.
رئیس کمیته ایرانی اتاق بازرگانی و صنعت اکو با اشاره به عدم گشایش LC از سوی پاکستان برای ایران تصریح کرد: بانک های پاکستان و برخی دیگر از کشورهای همسایه به خاطر دولت آمریکا برای ایران LC باز نمی کنند، اما اگر ما به دنبال گسترش روابط تجاری میان کشورهای عضو اکو هستیم، لازم است در سیاست گذاری ها و برنامه ریزی های خود تجدید نظر کرده و با یکدیگر همگرا و همسو شویم.
وی در پایان با بیان این مطلب که "کشورهای یک منطقه باید بتوانند از منابع همسایگان خود استفاده کنند"، خاطر نشان کرد: ما به عنوان بخش خصوصی اکو به انحصار در منافع و نعمات خدا قائل نیستیم و لازم است برای توسعه روابط اقتصادی میان کشورهای عضو اکو دولت ها حمایت بیشتری از بخش خصوصی داشته باشند.
۲۹ دی ۱۳۸۹ ۱۶:۱۴
خبرگزاری موج |
تعداد بازدید : ۱,۴۳۴