وزیر نفت به ۲ سئوال قاضی‌پور پاسخ می‌دهد

وزیر نفت به ۲ سئوال قاضی‌پور پاسخ می‌دهد
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: سئوال‌های مطروحه از وزیر نفت درباره واردات لوله‌‎های گاز ترش و پرداخت نشدن خسارات وارده به زیان دیدگان ناشی از انفجارها است که در اولین نشست علنی مجلس پس از پایان تعطیلات مطرح می‌شود.
نادر قاضی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت با اعلام این خبر که در اولین نشست علنی مجلس دوسئوال وی از وزیر نفت در دستور کار قرار می‌گیرد، گفت: پس از اینکه این سه سئوال در کمیسیون انرژی مطرح شد وزیر نفت در دو مورد پاسخ قانع‌کننده نداشت و در یک مورد آن قول به اجرای قانون داد که امیدوارم اجرایی شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سؤال اول در خصوص واردات لوله‌‎های گاز ترش بود، اظهارداشت: واردات این لوله‌ها در حالی صورت می‌گیرد که سه شرکت سازنده لوله های گاز محصولات خود را انبار کرده اند.

وی افزود: وزیر نفت مدعی عدم واردات لوله‌های گاز و نفت از زمان تصدی خود در وزارت نفت شد و واردات هرگونه لوله گاز و نفت را رد کرد در حالیکه مستندات خلاف این مسئله را ثابت می‌کند که در این باره قانع نشدم.

این نماینده مردم در مجلس ادامه داد: سؤال دوم از وزیر نفت در خصوص انفجارهای صورت گرفته ناشی از گازرسانی به اماکن مختلف بود، طبق قانون وزارت نفت باید خسارت وارده به افراد زیان دیده را پرداخت کند ولی هیچگونه پرداختی از سوی وزارت نفت صورت نگرفته است.

قاضی‌پور یادآور شد: وزیر نفت در پاسخ به این سؤال گفت که پرداخت‌هایی در این زمینه صورت گرفته است و متولی اصلی پرداخت‌ها به افراد زیان دیده شرکت‌های بیمه‌ای طرف قرارداد وزارت نفت است.

وی تصریح کرد: سؤال سوم از وزیر نفت در خصوص بندی از قانون بودجه سال ۹۱ بود که وزارت نفت را مکلف به رایگان کردن گاز و انرژی مساجد و تکایا می کرد.

قاضی‌پور افزود: مسئولان وزارت نفت با اعلام این خبر که دستورالعمل رایگان کردن حامل‌های انرژی برای مساجد و تکایای روستایی که ارتباطی با اماکن تجاری ندارند در چند روز گذشته صادر شده است معتقد بودند که این قانون در روستاها به زودی اجرا می شود.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس که در نشست کمیسیون انرژی حاضر شده بود، از توضیحات مسئولین وزارت نفت در خصوص سؤال سوم قانع شد و به این ترتیب از سه سئوال نادر قاضی‌پور دو مورد در صحن علنی مطرح می‌شود./

۷ شهریور ۱۳۹۱ ۰۱:۰۳
تعداد بازدید : ۹۸۲