اعلام جزئیات طرح توسعه منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی

اعلام جزئیات طرح توسعه منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی
طرح هایی که از سوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی از قبل بررسی شده اند در صورت جانمایی نهایی ، تصویب و صدور مجوزهای آن، آماده واگذاری به متقاضیان سرمایه گذاری خواهد بود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، مدیرعامل این سازمان در حاشیه جلسه با استاندار و مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خوزستان، جزئیات تازه ای را از طرح توسعه این منطقه بیان کرد‌.

سیدامید شهیدی نیا در این خصوص گفت؛ با توجه به مطالعاتی که گروه مشاوران ما انجام داده اند و با در نظر گرفتن گزینه هایی که مطرح بود، در‌نهایت به گزینه ای رسیدیم که در جوار حد شرقی منطقه فعلی است. 

وی خاطرنشان کرد: این ناحیه ۵۰۰ هکتاری برای طرح های توسعه ای میانی، بالادست و واحدهای خدماتی پتروشیمی در نظر گرفته شده است. 

شهیدی نیا، افزود: بخش دیگری برای طرح های تکمیلی دیده ایم که باید دید با توجه به طرحی که استان برای شهرک های صنعتی پایین دست در نظر دارد، کدامیک از این مسیرها انتخاب شوند. 

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، در خصوص طرح های پیش بینی شده برای ناحیه متصل به منطقه موجود گفت: در حال حاضر چند طرح توسط شرکت ملی صنایع پتروشیمی از قبل بررسی شده اند که در صورت جانمایی نهایی و تصویب و صدور مجوزهای آن، آماده واگذاری به متقاضیان سرمایه گذاری خواهد بود. این طرحها میتواند ظرفیت جدیدی در حدود ۷ تا ۸ میلیون تن را به ظرفیت موجود منطقه بیافزاید.

وی به ابعاد زیست محیطی طرح توسعه نیز اشاره کرد و گفت: بررسی ها و مطالعات انجام شده کاملا منطبق بر الزامات زیست محیطی است و براساس این ضرورت ما مساحت طرح خود را از ۳۵۰۰ هکتار قبلی به ۵۰۰ هکتار کاهش داده ایم تا به زیست بوم خود آسیبی نزنیم. 

سیدامید شهیدی نیا تاکید کرد: دغدغه های سازمان محیط زیست، دغدغه ی ما نیز هست و معتقدیم که اگر قرار باشد توسعه ای در منطقه انجام گیرد حتما بایستی با در نظر گرفتن چارچوبهای محیط زیست باشد.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به تاکید استاندار خوزستان، گفت: توصیه  ما این است که با تعامل و بررسی بیشتر به سمتی برویم که هم توسعه را داشته باشیم و هم مقررات محیط زیست را رعایت کرده باشیم. یقینا شرکت های آتی را استانداردهای روز دنیا و سازگار با محیط زیست اجرا خواهند شد.
۲۷ آبان ۱۳۹۶ ۱۳:۰۴
نیپنا |
تعداد بازدید : ۴۱۹