افزایش ظرفیت تولید اسید ترفتالیک خالص تایوان

یک مجتمع جدید تولید اسید ترفتالیک خالص با ظرفیت 1.5 میلیون تن تا یک ماه آینده در تایوان راه اندازی می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس به نقل از پلاتس، منابع نزدیک به شرکت پتروشیمی اوریینتال (Oriental Petrochemical) تایوان اعلام کردند که این شرکت برنامه دارد در هفته منتهی به جمعه سوم آذر ماه یک مجتمع تولید اسید ترفتالیک خالص (PTA) با ظرفیت یک میلیون و 500 هزار تن در سال را در شهر تائویوان (Taoyuan) این کشور راه اندازی کند.

این منابع همچنین عنوان کردند: مجتمع یادشده نخست به صورت آزمایشی راه اندازی می شود.

بر اساس این گزارش ، موسسه اس اند پی گلوبال پلاتس (S&P Global Platts)، پیشتر گزارش کرد که راه اندازی مجتمع جدید در ماه اکتبر امسال تکمیل شده بود.

شرکت پتروشیمی اوریینتال در حال حاضر دو مجتمع تولید اسید ترفتالیک خالص را در شهر تائویوان اداره می کند. مجتمع شماره یک و دو به ترتیب از ظرفیت 400 و 500 هزار تن در سال برخوردارند.

اگر چه پیشتر این شرکت به طور رسمی اعلام کرده بود که مجتمع 400 هزار تنی با شروع به کار مجتمع جدید برای همیشه از مدار تولید خارج می شود؛ در حال حاضر منابع آگاه تصمیم برای تعطیلی آن را وابسته به شرایط بازار دانسته اند.

شرکت پتروشیمی اوریینتال از شناخته شده ترین تولیدکنندگان اسید ترفتالیک خالص برای صنایع تولید پلی استر و منسوجات به شمار می رود. اسید ترفتالیک خالص ماده اولیه برای تولید پلی استر محسوب می شود و در صنایع مختلفی نظیر نساجی، بسته بندی غذا و نوشیدنی ها کاربرد دارد.

۲۷ آبان ۱۳۹۶ ۱۳:۰۷
نیپنا |
تعداد بازدید : ۴۶۴