در پالایشگاه آبادان برای ۱۲ هزار نفر شغل ایجاد می شود

با آغاز عملیات اجرایی مرحله دوم توسعه پالایشگاه آبادان برای ۱۲ هزار نفر به طور مستقیم و به مدت ۴ سال اشتغال ایجاد می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس، اسفندیار دائم‌الذکر، مدیرعامل شرکت پالایش نفت آبادان با بیان این مطلب، افزود: کارهای مقدماتی اجرای این فاز تمام و قراردادهای آن منعقد شده است.

وی با بیان اینکه هدف از اجرای فاز ۲در پالایشگاه آبادان، کاهش تولید نفت کوره، ارتقای سودآوری و تولید محصولات با کیفیت یورو ۴ است، اظهار کرد: با اجرای طرح مزبور، تولید نفت کوره از ۳۶ درصد کنونی به ۲۴ درصد کاهش خواهد یافت.

دائم‌الذکر گفت: هم اکنون مراحل شمع کوبی پروژه به پایان رسیده و پروژه طبق برنامه دنبال می شود.

به گفته وی سرمایه طرح فاز دوم پالایشگاه آبادان از سوی سرمایه گذار چینی (معروف به خط اعتباری چین) تامین و میزان آن ۲,۷ میلیارد دلار است که در دو مرحله ۱.۲ و ۱.۵ میلیارد دلاری هزینه می شود.

وی با اشاره به اینکه مدت زمان اجرای پروژه فاز ۲ پالایشگاه آبادان ۴ سال است، تصریح کرد: افزون بر این، تفاهمنامه طرح اجرایی فاز ۴ پالایشگاه نیز با نمایندگانی از کشور ژاپن امضا شده است.

مدیرعامل پالایشگاه نفت آّبادان ادامه داد: با اجرای طرح مرحله چهارم توسعه پالایشگاه، به ازای هر بشکه نفت ۳,۸ دلار حاشیه سود ایجاد خواهد شد.

۲۷ آبان ۱۳۹۶ ۱۶:۳۶
شانا |
تعداد بازدید : ۴۸۷