سهام پتروشیمی نوری در فرابورس عرضه می‌شود

مدیرعامل شرکت پتروشیمی نوری از برنامه عرضه سهام این شرکت در فرابورس تا پیش از پایان سال‌جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس، مجتبی طاهری با بیان این که یکی از اهداف استراتژیک پتروشیمی نوری به عنوان یک بنگاه اقتصادی، سودآوری پایدار است گفت، با اقدامات انجام شده در سه سال گذشته اهداف تجاری در این حوزه محقق شده است.

وی با اشاره به این که در حال حاضر پتروشیمی نوری در فرابورس پذیرفته شده است، تصریح کرد: با توجه به سیاست‌های شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس قرار است که در ۶ ماه دوم سال جاری سهام این شرکت در فرابورس عرضه شود.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی نوری با بیان این که امیدواریم به زودی سهام این شرکت در فرابورس عرضه شود، در باره آخرین وضع انجام تعمیرات اساسی این مجتمع توضیح داد: تعمیرات اساسی سال جاری از اواسط آذر ماه امسال آغاز خواهد شد.

پتروشیمی نوری یکی از بزرگترین تولید‌کنندگان محصولات آروماتیک در صنایع پتروشیمی جهان با چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تن ظرفیت تولید است.

خوراک اصلی مجتمع پتروشیمی نوری میعانات گازی به میزان ۴,۵ میلیون تن در سال بوده که توسط پالایشگاه‌های گاز پارس جنوبی تأمین می‌شود و سالانه ۲۷۰ هزار تن بنزین پیرولیز از پتروشیمی جم هم به عنوان خوراک مورد استفاده قرار می گیرد.

محصولات تولیدی پتروشیمی نوری در صنایع تکمیلی پتروشیمی در تولید محصولاتی همچون انواع پلی استرها، الیاف مصنوعی، رنگ‌ها و رزین‌ها، حلال‌ها، ترکیبات دارویی و سموم دفع آفات نباتی کاربرد دارد. بازار هدف محصولات صادراتی این مجتمع پتروشیمی هم کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس، شبه جزیره هند، چین، کره جنوبی و ... است.

۲۹ آبان ۱۳۹۶ ۱۲:۳۹
شانا |
تعداد بازدید : ۴۴۹