ساخت بزرگترین مجتمع تولید آلکیل بنزن خطی جهان در امارات

شرکت های سپسا اسپانیا و ادنوک امارات حدود 600 میلیون دلار برای ساخت یک مجتمع تولید پارافین و آلکیل بنزن خطی در ابوظبی سرمایه گذاری می کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس به نقل از پایگاه اینترنتی آی سی آی اس (ICIS)، خوزه مانوئل مارتینز، رئیس شاخه صنایع شمیایی غول انرژی اسپانیا، سپسا (Cepsa)، به تازگی عنوان کرد: شرکت سپسا و ادنوک امارات در نظر دارند نزدیک به 600 میلیون دلار برای ساخت یک مجتمع تولید پارافین و آلکیل بنزن خطی (LBA) در ابوظبی امارات سرمایه گذاری کنند.
بر اساس این گزارش ، مارتینز افزود: مجتمع جدید از ظرفیت تولیدی معادل 150 هزار تن در سال برخوردار است.
سپسا اسپانیا و شرکت دولتی نفت و گاز امارات متحده عربی، ادنوک، در تاریخ 15 نوامبر اعلام کردند که قصد دارند یک مجتمع تولید پارافین و و آلکیل بنزن خطی را در منطقه الرویس ابوظبی احداث و آن را با پالایشگاه ادنوک در مجاورت این سایت یکپارچه سازی (integration) کنند.
رئیس شاخه صنایع شمیایی سپسا خاطرنشان کرد: برنامه داریم قرارداد عملیات مهندسی پایه را در ماه ژانویه سال آینده منعقد کنیم. عملیات یاشده بین 8 تا 10 ماه زمان می برد. با تکمیل عملیات مهندسی پایه می توانیم تخمین دقیق تری از هزینه نهایی این پروژه داشته باشیم. اما حدود رقم مورد انتظار در حال حاضر 600 میلیون دلار است.
هر یک از دو شرکت 50 درصد از سهام این طرح مشترک (JV) را در اختیار خواهند داشت. پروژه جدید نخستین همکاری میان این دو شرکت به شمار می رود.
مارتینز اظهار داشت: این مجتمع با ظرفیت 150 هزار تن در سال بزرگترین مجتمع تولید آلکیل بنزن خطی جهان خواهد بود.

۲۹ آبان ۱۳۹۶ ۱۳:۰۶
تعداد بازدید : ۴۵۱