اتاق بازرگانی کشورهای عضو عدم تعهد تشکیل شود

اتاق بازرگانی کشورهای عضو عدم تعهد تشکیل شود
دبیر کل اتاق بازرگانی تهران پینشهاد داد، اتاق بازرگانی کشورهای عضو جنبش عدم تعهد تشکیل شود.

محمدمهدی راسخ در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: تشکیل جنبش عدم تعهد عمدتا با اهداف سیاسی بوده است و دفاع از منافع مشترک کشورها دراین حیطه تعریف شده است اما در اهداف این جنبش ایجاد رابطه اقتصادی بین کشورهای عضو با هماهنگی استراتژی سیاسی و در کنار کشورهای فقیر و غنی در شرایط مختلف وجود دارد.

وی افزود:‌ در زمان تشکیل جنبش مسائل سیاسی در اولویت قرار داشته است اما امروز جهان دگرگون شده و مسائل اقتصادی اولویت اول را دارند که می‌توان به حجم روابط اقتصادی،‌شرایط اقتصاد جهانی و شرایط کشورهای غربی اشاره کرد.

راسخ با تاکید بر لزوم پوست‌اندازی جنبش عدم تعهد اظهار داشت: ‌این جنبش در کنار حوزه‌های سیاسی و اجتماعی باید در حوزه اقتصادی نیز رشد و پیشرفت داشته باشد و این ضرورت دارد که به مسائل اقتصادی بیش از پیش توجه شود.

دبیر کل اتاق بازرگانی تهران با اشاره به اینکه تا سه سال آینده ریاست این جنبش با ایران است گفت: این دوران بسیار طلایی است و ممکن است 360 سال طول بکشد تا دوباره چنین فرصتی پیش بیاید لذا پیشنهاد ما دگرگونی در این جنبش و حرکت جدید به سمت توسعه ارتباطات اقتصادی است لذا پیشنهاد می‌کنیم تا اتاق بازرگانی کشورهای عضو جنبش عدم تعهد شکل بگیرد و برای اولین قدم اتاق تهران در کنار اتاق ایران این میزبانی را بر عهده می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه حرکت اقتصادی جنبش از الزامات امروز است گفت:‌ اتاق تهران میزبانی اتاق‌های بازرگانی عضو جنبش عدم تعهد را به عهده می‌گیرد و در صورتی که در روزهای آتی این موضوع به تصویب اجلاس شانزدهم برسد از تمام اتاق های کشورهای عضو دعوت می‌شود.

راسخ گفت:‌ با تشکیل اتاق‌ بازرگانی کشورهای عضو عدم تعهد فعالیت‌های اقتصادی این کشورها در چارچوب اهداف جنبش شکل می‌گیرد.

۷ شهریور ۱۳۹۱ ۰۱:۰۸
تعداد بازدید : ۹۲۵