نخستین بویلر پالایشگاه فاز ۱۳ پارس جنوبی راه اندازی شد

مجری طرح توسعه فاز ۱۳ پارس جنوبی از راه اندازی نخستین بویلر فاز ۱۳ پارس جنوبی خبر داد و گفت: یک ردیف پالایشگاه این فاز تا پیش از پایان امسال با استفاده از گاز ترش فازهای ۶ تا ۸ به تولید اولیه می‌رسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس، پیام معتمد اعلام کرد: با آغاز عملیات قلیاشویی پس از ورود گاز به پالایشگاه فاز ۱۳ و در سرویس قرار گرفتن فلرهای HP وMP، از بامداد جمعه (سوم آذرماه) تولید بخار از واحد ۱۲۱ آغاز شد.

وی به تمهیدات اندیشیده شده برای راه اندازی واحد ۱۲۱ اشاره کرد و گفت: با توجه به آمادگی کامل واحدهای یوتیلیتی جهت راه اندازی، آب خام و DM برای انجام مقدمات تولید بخار از منابع خارج از پالایشگاه تهیه و فرآیندهایی که احتیاج به دریافت آب داشتند پیش از  ورود آب از آبگیر مشترک انجام شدند.

مجری طرح توسعه فاز ۱۳ پارس جنوبی ضمن ابراز تشکر از زحمات همکاران فازهای ۲۴-۲۲ در آماده سازی آبگیر مشترک پیش بینی کرد با دریافت پیوسته آب از آبگیر که از روز جمعه آغاز شده، واحد ۱۲۷ جهت تولید آب خوراک بویلرها و واحدهای دیگر یوتیلیتی نیز هرچه سریعتر در مدار تولید قرار گیرند.

به گفته معتمد، هم اکنون واحدهای تولید هوا، ازت، توزیع آب، توزیع گاز سوخت، مشعل، شبکه آب آتش نشانی و تولید بخار در مدار تولید قرار گرفته اند و براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، پالایشگاه فاز ۱۳ تا پیش از پایان امسال با راه اندازی یک ردیف گازی با گاز ترش فازهای ۸-۷-۶، به تولید اولیه خواهد رسید.

به گزارش شرکت نفت و گاز پارس، طرح توسعه فاز ۱۳ برای برداشت ۵۶ میلیون متر مکعب در روز گاز ترش از میدان مشترک و استحصال روزانه ۵۰ میلیون متر مکعب گاز متان، ۲۹۰۰ تن گاز مایع (LPG)، ۲۷۵۰ تن اتان، ۷۵ هزار بشکه میعانات گازی و ۴۰۰۰ تن گوگرد توسط  کنسرسیومی متشکل از شرکت‌های پتروپایدار ایرانیان، مپنا و صدرا در دست اجراست.

۴ آذر ۱۳۹۶ ۱۱:۰۰
شانا |
تعداد بازدید : ۵۵۳