ایران قطب توسعه صنعت پتروشیمی خاورمیانه

ایران قطب توسعه صنعت پتروشیمی خاورمیانه
صنعت پتروشیمی ایران به دلیل وجود مزیت خوراک و نیز زیر ساخت های مطلوب در صورت جذب سرمایه گذاری های جدید به قطب پتروشیمی منطقه تبدیل می شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس ، محمد حسن پیوندی مدیر عامل هلدینگ تاپیکو امروز شنبه (4آذر ماه) درنخستین کنفرانس تخصصی نیتروژن و گاز سنتز ایران ۲۰۱۷ در مورد جایگاه صنعت پتروشیمی ایران اظهارکرد: صنعت پتروشیمی ایران طی سال های اخیر در منطقه خاورمیانه با چالش‌های مختلفی مانند کمبود امنیت و تحریم‌های بین‌المللی و افزایش تولید و عرضه گاز شیل آمریکا شمالی و کاهش قیمت های انرژی مواجه بوده با این حال ایران در تولید متانول موفق بوده و تا ۵ سال آینده متانول صادراتی ایران به ۱۵میلیون تن خواهد رسید و از طرفی واحد‌های تولید پروپیلن از متانول نیز در حال اجرا است .
وی افزود:  ایران موقعیت مناسبی برای حضور سرمایه‌گذاران در صنعت تبدیل گاز و تولید متانول و تکمیل زنجیره ارزش دارد. همچنین قیمت خوراک گازی از نکات مثبت توسعه اولیه صنعت پتروشیمی و سرمایه‌گذاری در این صنعت است و در آینده صنعت پتروشیمی ایران، تولید متانول و اوره و آمونیاک افزایش خواهد یافت و منجر به صادرات این محصولات استراتژیک خواهد بود.ما با هدف ایجاد اشتغال و توسعه صنعت تلاش داریم تا به تکنولوژی های صنایع پایین دست پتروشیمی دست یافته و سبد محصولات پتروشیمی مبتنی بر گاز طبیعی را تکمیل کنیم که این امر موجب تولید محصولات میانی نیز خواهد بود.
پیوندی در مورد عرضه و صادرات یکپارچه متانول گفت:  با توجه به خصوصی سازی و نبود شرکت بازرگانی پتروشیمی هلدینگ های تولید کننده متانول قصد دارند در قالب یک مجموعه مشترک متانول تولیدی خود را باقیمت واحد به بازارهای جهانی عرضه کنند.
۴ آذر ۱۳۹۶ ۱۵:۳۶
نیپنا |
تعداد بازدید : ۶۹۴