خط لوله نفت صادراتی گچساران تعمیر شد

مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران گفت: پس از شناسایی محل ترکیدگی خط لوله نفت صادراتی 26 اینچ گچساران به تلمبه خانه گوره که چند روز پیش دچار ترکیدگی شده بود این خط لوله تعمیر و اکنون در مدار قرار گرفته است.
هوشنگ صیدالی روز شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اينکه محل ترکیدگی لوله در یک نقطه سخت گذر بود ،افزود: با تلاش کارکنان شرکت نفت گچساران جاده دسترسی به محل لوله آسیب دیده احداث و همه عوامل و دستگاه‌های مورد نیاز نیز در محل مستقر شدند.
وی تصریح کرد: با تلاش کارکنان شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران، خط از مدار خارج، نفت درون لوله تخلیه و جوشکاری و تعمیر لوله انجام شد.
صیدالی افزود: بیش از 150 نفر از پرسنل شرکت بهره برداری در همه واحد‌های عملیاتی با تلاش شبانه روزی برای تعمیر خط لوله نفت مشارکت کردند.
خط لوله نفت صادراتی 26 اینچ گچساران به تلمبه خانه گوره ساعت 22 روز 30 آبان ماه در کیلومتر 24 محور گچساران به دیلم بر اثر پوسیدگی دچار ترکیدگی شد.
شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران دارای 10 واحد بهره برداری، 10 واحد تقویت و تزریق فشار گاز، سه پالایشگاه گاز و گاز مایع، پنج واحد نمک زدایی و بیش از 6 هزار و 700 کیلومتر خط لوله انتقال نفت است.
شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران یکی از شرکت‌های تابعه مناطق نفتخیز جنوب است.
میدان نفتی گچساران دومین میدان بزرگ نفتی ایران است که در محدوده شهرستان گچساران در استان کهگیلویه وبویراحمد و در فاصله 220 کیلومتری از جنوب شرقی اهواز مرکز خوزستان قرار دارد.
شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران زیرمجموعه‌ شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، در زمینه استخراج، پالایش و انتقال نفت خام، گاز طبیعی و تولید میعانات گازی فعالیت می‌کند.
شهرستان 124 هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه وبویراحمد قرار دارد.
۴ آذر ۱۳۹۶ ۱۶:۱۶
تعداد بازدید : ۵۷۹