تعمیر اساسی سه واحد پالایشگاه بندرعباس آغاز شد

تعمیرات اساسی واحدهای آیزوماکس، هیدروژن و آمین شرکت پالایش نفت بندرعباس با تاکید بر رعایت مقررات بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE) آغاز شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس به نقل از شرکت پالایش نفت بندرعباس، تعمیرات اساسی این واحدها طبق برنامه‌ریزی‌های از پیش تعیین شده، بر اساس دستورعمل‌ واحدهای عملیاتی و با هدف بررسی و بهینه سازی تجهیزات فرآیندی انجام مي‌شود.

مدیر عملیات شرکت پالایش نفت بندرعباس با اشاره به هماهنگی‌های انجام شده با شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی کشور، گفت: برای این تعمیرات ۳۴ روز زمان در نظر گرفته شده است که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، حداکثر بهره‌گیری از زمان و انجام کار به صورت شبانه‎روزی و با همت کارکنان پالایشگاه و همچنین بر اساس استاندارد، موازین و قوانین بهداشت، ایمنی و محیط زیست، انجام خواهد شد.

رمضان‌پور افزود: در این تعمیرات ۱۵۰۰ نفر از نیروها و متخصصان داخلی پالایشگاه حضور دارند و حدود ۱۵۰۰ نفر نیز از نیروهای خارج از پالایشگاه برای انجام تعمیرات جذب شده اند.

وی با بیان این‌که همه دستگاه‎ها، تجهیزات، ظروف، مبدل‌ها و خطوط لوله این واحدها مورد بررسی قرار گرفته و تعمیرات اساسی می شوند، اظهار کرد: بیشتر حجم کار تعمیرات روی کوره ها، مبدل‌های حرارتی، پمپ‌ها و کمپرسورهای این واحدها خواهد بود.

مدیرعملیات شرکت پالایش نفت بندرعباس تصریح کرد: در این دوره از تعمیرات، کاتالیست‌های راکتورهای واحد آیزوماکس و هیدروژن تخلیه و تعویض می شود و همچنین ۱۶ باندل فن هوایی واحد آیزوماکس نیز به‌طور کامل با فن‌های جدید جایگزین می شود.

رمضان‌پور گفت: تعویض کاتالیست‌های واحد آیزوماکس پس از یک دوره پنج ساله انجام می شود که این خود یک رکورد در استفاده از کاتالیست است و نشانه راهبری بسیار مناسب، نظارت دقیق و کنترل شرایط عملیاتی از سوی همکاران در اداره های مهندسی و بهره برداری است.

وی ادامه داد: همچنین در این دوره پنج ساله، با تلاش همکاران موفق شدیم ظرفیت واحد آیزوماکس را با شناسایی و ارزیابی های اولیه و کنترل پارامترهای عملکردی، ۳۶۰۰ بشکه افزایش دهیم و به ۳۱۶۰۰ بشکه در روز برسانیم.

مدیر عملیات شرکت پالایش نفت بندرعباس تاکید کرد: برای اجرای این تعمیرات اساسی برنامه‌ریزی‌های لازم انجام، دستگاه‌ها، تجهیزات، امکانات و کالاهای مورد نیاز تهیه شده و نشست‌های تخصصی بسیاری به‌طور مستمر در طول ماه‌های گذشته برگزار شده است.

رمضان‌پور همچنین تاکید کرد: با توجه به ذخیره‌سازی فرآورده‎های تولیدی و هماهنگی‌های صورت گرفته با شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی هیچ گونه مشکلی در باره تامین فرآورده‌های نفتی مورد نیاز کشور ایجاد نمی‌شود.

۴ آذر ۱۳۹۶ ۱۷:۱۶
شانا |
تعداد بازدید : ۶۲۰