بازنگری ساسول آفریقای جنوبی برای ساخت مگا پروژه های پتروشیمی

شرکت ساسول آفریقای جنوبی اعلام کرد که به دلیل افزایش هزینه ساخت پروژه های بزرگ، در ساخت این طرح ها بازنگری می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس به نقل از پایگاه اینترنتی آی سی آی اس (ICIS)، پائول ویکتور، مدیر ارشد مالی شرکت پتروشیمی ساسول آفریقایی جنوبی، به تازگی اعلام کرد: به دنبال افزایش هزینه های پروژه بزرگ مجموعه پتروشیمی این شرکت در لوئیزیانا در پی طوفان های اخیر ایالات متحده، شرکت ساسول تصمیم گرفته است تا با هدف تامین اعتبار مورد نیاز برای طرح های کوچک مقیاس تر، از پروژه های عظیمی نظیر مجموعه پتروشیمی یادشده عقب نشینی کند.

بر اساس این گزارش ، به دنبال لغو پروژه تبدیل گاز به مایعات (gas-to-liquids) مجموعه پتروشیمی لوئیزیانا که انتظار می رفت هزینه ای معادل 15 میلیارد دلار در بر داشته باشد؛ این شرکت درحال حاضر متمرکز بر پروژه های آتی خود هر یک با ارزشی بین 500 میلیون تا یک میلیارد دلار است. این پروژه ها شامل تولید محصولات شیمیایی ویژه (specialty chemicals)، خرده فروشی سوخت (retail fuels) و کشف نفت و گاز در غرب آفریقا هستند.

مدیر ارشد مالی این شرکت افزود: در حال حاضر ما برنامه ریزی های مرتبط با تخصیص اعتبار به پروژه های کوچک مقیاس تر را انجام داده ایم و طرح های بزرگتر جایی در راهبرد کوتاه مدت شرکت ندارند.

او ادامه داد: ساسول ممکن است پس از اجرای موفقیت آمیز پروژه های کوچک و متوسط مقیاس ، به سرمایه گذاری در طرح های بزرگتر بازگردد.

با وجود لغو پروژه تبدیل گاز به مایع لوئیزیانا، ساسول همچنان پروژه احداث مجموعه پتروشیمی لیک چارلز (Lake Charles) در این ایالت را پیش خواهد برد.

۵ آذر ۱۳۹۶ ۱۴:۲۵
نیپنا |
تعداد بازدید : ۳۳۲