تصمیم‌گیری اوپک برای کاهش تولید به سال آینده موکول می‌شود

یک کارشناس انرژی با اشاره به اجلاس روز پنجشنبه اوپک، اظهار کرد: در جلسه روز آینده اوپک توافق کاهش تولید یک میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه ای تمدید خواهد شد و تصمیم گیری درمورد کاهش حجم تولید به نیمه دوم سال میلادی موکول می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس مرتضی بهروزی‌فر در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر این که کشورهای عربستان سعودی و روسیه به عنوان دو تولیدکننده بزرگ اوپک و غیراوپک بیشتر از همه کشورها به قیمت بالای نفت نیاز دارند، افزود: چنانچه قیمت جهانی نفت کاهش پیدا کند عربستان سعودی و روسیه به دلیل حجم بالای تولید بیشتر از همه کشورها ضرر خواهند کرد؛ بنابراین به نظر من عربستان سعودی و روسیه به عنوان دو تولیدکننده بزرگ اوپک و غیراوپک از تمدید کاهش تولید استقبال می‌کند.

وی افزود: در جلسه روز آینده اوپک تمدید توافق کاهش تولید دور از ذهن نیست. این که حجم کاهش تولید کاهش پیدا کند یا خیر بستگی به قیمت‌ها در سال جدید میلادی دارد. به نظر من در نشست آتی اوپک کاهش یک میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه‌ای توسط اوپک و غیراوپک تمدید خواهد شد.

این کارشناس اقتصادی در مورد احتمال عضویت کشور جدید به تعهد کاهش تولید توضیح داد: از آنجایی که قیمت‌ها با همین تعداد کشور تثبیت شده است بعید می‌دانم کشورهای عضو اوپک و غیراوپک خواهان ورود کشور جدیدی باشند. چنانچه قیمت جهانی نفت در حال حاضر پایین بود احتمال اضافه شدن کشور جدید بیشتر بود.

۸ آذر ۱۳۹۶ ۱۰:۳۴
تعداد بازدید : ۳۱۶