گسترش همکاری‌ بین‌المللی، ارتقای صنعت پتروشیمی ایران را به دنبال دارد

گسترش همکاری‌ بین‌المللی، ارتقای صنعت پتروشیمی ایران را به دنبال دارد
مدیرکنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به فضای مثبت ایجاد شده در پسابرجام گفت: توسعه روابط و تبادل دانش فنی با شرکت‌های بین المللی سبب ارتقای صنعت پتروشیمی ایران می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، علی محمد بساق زاده با اشاره به این که خوشبختانه در دوران پسابرجام همکاری با شرکت‌های معتبر خارجی و لایسنسورها شرایط بسیار خوبی را برای مجتمع های پتروشمیی کشورمان ایجاد کرده است، اظهار کرد: امسال، تعمیرات اساسی حدود ۹ شرکت با بهره گیری از دانش روز جهان انجام شده است.

وی با تاکید بر این که می توان با گسترش همکاری های بین المللی، افزایش ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی را رقم زد، گفت: تحریم‎ها یکی از موانع تولید در سال‌های گذشته بود اما هم اکنون صنعت پتروشیمی ایران با استفاده از دانش روزآمد جهان و بهره گیری از فناوری‌های نوین در مسیر تحقق جهش دوم خود حرکت می‌کند.

عضو هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: صنعت پتروشیمی در سراسر جهان با شتاب در حال تحول و پیشرفت است و اگر شرکت‌های ایرانی فعال در این صنعت می‌خواهند قدرت رقابت پذیری خود را در بازارهای بین المللی حفظ کنند باید از دانش و فناوری روزآمد جهان بهره مند شوند.

بساق زاده ادامه داد: باید به بومی سازی و انتقال دانش فنی باید از سوی مجتمع‌های پتروشیمی توجه بیشتری شود و در این مسیر شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی می تواند با توجه به دارا بودن ظرفیت‌های موجود انسانی و علمی نقش آفرین باشد.

وی تصریح کرد: می توان با ارتقای سطح کمی و کیفی تولید تجهیزات و قطعه های مورد استفاده در طرح‌های توسعه‌ای پتروشیمی از سوی شرکت‌های ایرانی بسیاری از نیازهای صنعت را با بهره گیری از دانش و فناوری روزآمد جهان از طریق شرکت‌های داخلی تامین کرد.

مدیرکنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان این که توسعه روابط و تبادل دانش با شرکت‌های صاحب نام بین المللی سبب ارتقای فعالیت در طرح‌ها و مجتمع‌های پتروشیمی می‌شود، گفت: امید است با انتقال دانش فنی روزآمد دنیا و حرکت به سوی خودکفایی، همسو با تحقق اقتصاد مقاومتی بتوانیم بهره وری در صنعت پتروشیمی را به بالاترین سطح برسانیم.

۸ آذر ۱۳۹۶ ۱۳:۴۶
شانا |
تعداد بازدید : ۴۰۷