جزییات تولید بنزین در کشور طی ۸ ماه گذشته

میانگین تولید روزانه بنزین کشور در هشت ماهه سال جاری به ۷۴.۴ میلیون لیتر رسیده است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با تولید ۶۸.۸ میلیون لیتر در روز ، حدود هشت درصد رشد داشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس، از ابتدای فروردین تا پایان آبان ماه به طور متوسط روزانه ۷۴ میلیون و ۶۱۵ هزار لیتر در کشور تولید شده است که از این میزان ۲۵ میلیون و ۸۲۴ هزار لیتر بنزین با مشخصات استاندارد یورو ۴ با ۱۶ درصد رشد و ۴۸ میلیون ۷۹۱ هزار لیتر بنزین معمولی با ۴ درصد رشد نسبت به سال گذشته تولید بنزین کشور بوده است.

مجموع بنزین تولیدی در هشت ماه سال جاری بیشترین تولید مربوط به پالایشگاه های امام خمینی ره شازند، آبادان و اصفهان به ترتیب ۱۵، ۱۱و ۱۱ میلیون لیتر در روز بوده است. طی این مدت  پالایشگاه ها ی بندرعباس، با بیش از ۱۰ میلیون لیتر، تهران با حدود ۶ میلیون لیتر، شیراز حدود یک میلیون، کرمانشاه ۷۰۳ هزار لیتر، لاوان حدود ۲ میلیون لیتر، در رتبه های بعدی تولید بنزین قرار دارند.

 متوسط تولید پالایشگاه ستاره خلیج فارس در مهر ماه ۳.۵ میلیون لیتر بود که انتظار می رود با برنامه ریزی های انجام شده تا پایان آذرماه، تولید بنزین این پالایشگاه به میزان ۱۲ میلیون لیتر در روز تثبیت شود.

براساس اعلام پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران، در سال ۹۶ به ترتیب در ماه های فروردین ۶۸.۸ میلیون لیتر، اردیبهشت ۶۹.۹ میلیون لیتر، خرداد ۷۲.۲ میلیون لیتر، تیر ماه ۷۷.۷ میلیون لیتر، مرداد ماه ۷۲.۸ میلیون لیتر، شهریور ۷۸.۱ میلیون لیتر، مهر ماه ۷۶.۴ میلیون لیتر و در آبان ۸۰.۱ میلیون لیتر بنزین در کشور تولید شده است و بیشترین تغییرات تولیدی  بنزین کشور مربوط به صد روز  گذشته است.

۱۲ آذر ۱۳۹۶ ۱۴:۲۲
ایسنا |
تعداد بازدید : ۳۲۱