پیشرفت ۶۳ درصدی عملیات ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی عسلویه

مجری طرح‌های نیروگاهی و خطوط انتقال نیرو شرکت نفت و گاز پارس از پیشرفت ۶۳ درصدی عملیات ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی عسلویه خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس، محمدمهدی توسلی پور با اشاره به این‌که بیش از ۳۰ درصد از این میزان پیشرفت در مدت ۶ ماه و از زمان اولویت دار شدن این طرح محقق شده است، اظهار کرد: پس از تسهیل در پرداخت منابع مالی به پروژه نیروگاه سیکل ترکیبی از اوایل تابستان امسال، تحرک و شتاب قابل قبولی در این طرح صورت گرفته است.

وی دلیل شتاب ایجاد شده در پیشرفت نیروگاه سیکل ترکیبی را تکمیل فرآیند ساخت تجهیزات اصلی نیروگاه در کارخانه سازندگان عنوان کرد و افزود: پس از تامین منابع مالی و ترخیص تجهیزات، کار توسعه نیروگاه سرعت مطلوبی گرفت.

توسلی پور با بیان این‌که درحال حاضر تمامی کالاهای مورد نیاز این طرح سفارش گذاری شده است، تصریح کرد: بخش عمده ای از این تجهیزات مربوط به توربین‌ها و ژنراتورهایی است که پیش از این به محل پروژه حمل شده بود. همچنین کل تجهیزات مربوط به شیرین سازی آب هم از سوی سازندگان داخلی تامین شده و پیمانکار مربوطه، کارهای اجرایی و نصب را آغاز کرده است.

به گفته وی،  بخشی از قطعات تحت فشار مربوط به بویلرهای بازیافت حرارتی (HRSG) نیز که وظیفه ساخت آنها برعهده یک سازنده معتبر خارجی بوده، وارد کشور شده و بخشی دیگر نیز از سوی سازنده داخلی در حال ساخت است.

به گزارش شرکت نفت و گاز پارس، پروژه احداث نیروگاه سیکل ترکیبی که در شمول پروژه‌های سبز در دنیا شناخته می شود، یک طرح کاملاً زیست محیطی بوده و افزون بر جلوگیری از ورود گازهای آلاینده و گلخانه ای به محیط زیست، از این گازها در چرخه تولید بخار استفاده می‌شود.

با بهره برداری از این نیروگاه با ظرفیت تولید ۵۰۰ مگاوات، توان تولید برق نیروگاه سیکل ترکیبی و نیروگاه گازی پارس جنوبی در مجموع به ۱۵۰۰ مگاوات خواهد رسید.

پشتیبانی از فازهای یک تا هشت، تامین برق پالایشگاه فازهای ٩و١٠، ١٥و١٦، ١٧و١٨، ٢٠و٢١، آبگیرشماره ۲ منطقه پارس یک، تامین برق مورد نیاز پالایشگاه‌های منطقه پارس ۲ شامل فازهای ١٢، ١٣، ١٤، ١٩، ٢٢ تا ۲۴ و آبگیر این منطقه از موارد مصرف برق تولیدی این دو نیروگاه به‌ شمار می‌رود.


۱۸ آذر ۱۳۹۶ ۱۱:۲۹
شانا |
تعداد بازدید : ۴۵۵