صنعت پتروشیمی صنعت پیشتاز کشور است

صنعت پتروشیمی صنعت پیشتاز کشور است
سالانه حدود 12 تا 13 میلیارد دلار فرآورده های پتروشیمی از کشور صادر می شود که با ایجاد صنایع پایین دستی می توان ارزش واقعی صادرات کالاهای پتروشیمی را به طور قابل ملاحظه ای افزایش داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس،اسحاق جهانگیری روز سه شنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی پتروپالایش بختیاری مسجدسلیمان، صنعت پتروشیمی را صنعت پیشتاز کشور بیان کرد و افزود:  پتروشیمی یکی از صنایع مهم کشور است که ده ها صنعت پایین دستی را فعال می کند و برای جوانان اشتغال می آفریند و محصولاتی در صنعت پتروشیمی تولید می شود که در سطح جهان قابل عرضه است و محصولات پتروشیمی از اقلام مهم صادراتی کشور است.

وی احداث مجتمع پتروشیمی در مسجدسلیمان را گامی مهم در تحقق اقتصاد مقاومتی و بهره گیری از ظرفیت های مهم این منطقه در راستای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی ارزیابی کرد و گفت: باید از مجموعه سرمایه گذاران برای ساخت این مجتمع که در این منطقه محروم ورود کرده اند قدردانی شود. 
وی گفت: ما علاقه مند هستیم انرژی مورد نیاز کشورهای همسایه را به صورت امن تامین کنیم.
جهانگیری همچنین افزود: به لطف الهی و تلاش مجموعه خدمتگزاران، هم اکنون جای جای کشور در حال کار، سرمایه گذاری و تحقق اقتصاد مقاومتی هستند.
وی اظهار کرد: امید و تلاش در کشور شکل گرفته و هر کس امید مردم را نشانه برود راه صحیحی را در پیش نگرفته است.
معاون اول رییس جمهوری با اشاره به روند شتاب سرمایه گذاری صنعتی در منطقه مسجد سلیمان در بخش آلومینیوم و پتروشیمی و نفت و گاز گفت: در آینده این منطقه محروم یکی از قطب های مهم صنعتی کشور می شود. 
قرار است در مجتمع پتروپالایش بختیاری مسجد سلیمان،‌ روزانه ۲۸ میلیون متر مکعب پالایش گازهای خام همراه نفت منطقه زیلایی و مناطق مجاور انجام شود.
مدت زمان دوران ساخت این مجتمع ۴ سال، میزان اشتغال در مقطع اجرایی ۶۰۰۰ نفر و میزان اشتغال با شروع تولید ۲۰۰۰ نفر به طور دائم خواهد بود.

۲۱ آذر ۱۳۹۶ ۱۷:۰۸
نیپنا |
تعداد بازدید : ۳۹۰