بهره برداری از مخزن نفتای سوم پتروشیمی تبریز/ آغاز عملیات اجرایی مخزن نفتای چهارم

همزمان با بهره برداری از طرح توسعه ای مخزن نفتای سوم پتروشیمی تبریز، عملیات اجرایی مخزن نفتای چهارم این پتروشیمی نیز آغاز شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس به نقل از روابط عمومی پتروشیمی تبریز طی مراسمی با حضور درفشی مدیر عامل پتروشیمی تبریز، آل هاشم نمایندۀ  ولی فقیه و امام جمعه تبریز و خدابخش استاندار آذربایجان شرقی از مخزن سقف شناور 16000 متر مکعبی ذخیرۀ نفتای سوم بهره برداری شد و همزمان عملیات اجرائی مخزن چهارم نیز آغاز شد.
مخزن سوم با هزینۀ 81 میلیارد و 500 میلیون ریال در مدت 15 ماه به بهره برداری رسیده است.
در این مراسم آل هاشم ضمن قدردانی از تلاش های کارکنان سخت کوش پتروشیمی تبریز ، اختصاص یک چهارم از فضای این مجتمع بزرگ را با وسعت یکصد هکتار به فضای سبز و تلاش مضاعف در سالم سازی محیط اطراف را قابل توجه و قابل تقدیر توصیف کرد.
 استاندار آذربایجان شرقی نیز جایگاه پتروشیمی در ایجاد ارزش افزوده در صنعت نفت را بر شمرد و با تقدیر از فعالیت های متخصصان پتروشیمی تبریز ، بر تسریع در اجرای پروژه ها مطابق با تکنولوژی و فناوری روز و همچنین استانداردهای جهانی جهت افزایش بهره وری این مجتمع تاّکید کرد.
در آغاز این مراسم  درفشی مدیر عامل پتروشیمی تبریز با تشریح برنامه های این شرکت در افزایش تولید افزود : با انتقال اتیلن غرب از طریق خط لوله و احداث واحد جدید پلیمری با توسعه زیر ساخت های انبارش و ذخیره سازی خوراک و همچنین به روز رسانی سیستم های کنترل تولید ، ظرفیت اسمی این شرکت 300 هزار تن افزایش خواهد یافت.
۲۲ آذر ۱۳۹۶ ۱۶:۳۳
نیپنا |
تعداد بازدید : ۴۱۳