رئیس اتاق بازرگانی و صنایع لاهور خواستار شد:اجرای سریع پروژه احداث خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع لاهور خواستار شد:اجرای سریع پروژه احداث خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان
رئیس اتاق بازرگانی و صنایع لاهور پاکستان تاکید کرد که دولت این کشور باید کار احداث خطوط لوله انتقال گاز بین ایران و پاکستان را آغاز کرده و هرچه سریعتر آن‌را به اتمام برساند.

به گزارش ایسنا، عرفان قیصر شیخ گفت: اتاق بازرگانی و صنایع لاهور گزارشهای موثقی دارد مبنی بر این‌که پروژه چند میلیون دلاری احداث خط لوله انتقال گاز بین ایران و پاکستان به دلایل نامعلومی متوقف باقی مانده و ما قادر نیستیم بدانیم که چرا اجرای این پروژه با تاخیر مواجه شده است.

 

وی تاکید کرد: اجرای پروژه احداث خط لوله گاز بین ایران و پاکستان پروژه بسیار سودمندی بوده که از اهمیت زیادی برای هر دو کشور برخوردار است.

 

به گفته وی ایران و پاکستان پیشتر توافق کرده بودند پروژه احداث خط لوله بین ایران و پاکستان تا بهار 2014 به مرحله بهره‌برداری برسد.

 

وی افزود: طرف ایران بخش مربوط به خود را در این پروژه تکمیل کرده و اگر طرف پاکستانی تمایل خود را نشان دهد این پروژه حتی می‌تواند زودتر از موعد مقرر به بهره‌برداری برسد.

 

به گفته وی تعداد زیادی از واحدهای صنعتی در پاکستان برای ادامه فعالیتهایشان به گاز نیاز داشته و کمبود گاز اختلال زیادی در فعالیت آنها به وجود آورده است.

 

به گزارش سایت پاکستانی the news، رئیس اتاق بازرگانی و صنایع لاهور پاکستان همچنین خواستار این شد که بخش خصوصی پاکستان وارد اجرای پروژه احداث خط لوله انتقال گاز بین ایران و پاکستان شود که با این کار هزینه‌های اجرای پروژه نیز افزایش نخواهد یافت.

 

قرار است خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان از منطقه عسلویه در ایران آغاز شده و به طول 1100 کیلومتر در ایران به سمت پاکستان کشیده شود. در پاکستان این خط لوله از بلوچستان و سند خواهد گذشت. ظرفیت اولیه این خط لوله انتقال گاز حدود 22 میلیارد مترمکعب گاز طبیعی در سال برآورد شده که پیش‌بینی می‌شود می‌توان آن‌را به 55 میلیارد متر مکعب نیز رساند. ارزش این پروژه نیز 7.4 میلیارد دلار اعلام شده است.

۱۲ شهریور ۱۳۹۱ ۰۹:۵۶
تعداد بازدید : ۱,۰۱۱