قیمت بنزین و گازوئیل بالاتر از نصف قیمت جهانی نمی‌رود

قیمت بنزین و گازوئیل بالاتر از نصف قیمت جهانی نمی‌رود
رئیس جمهوری با بیان این‌که قیمت بنزین و گازوییل بالاتر از نصف قیمت جهانی نمی‌رود، گفت: سوخت جز برای توسعه اشتغال گران نمی‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی، امروز (سه‌شنبه، ۲۸ آذرماه) در نخستین اجلاس ملی گزارش اجرای حقوق شهروندی گفت: برخی می‌گویند، ممکن است قیمت حامل‌های انرژی گران شود، به شما اعلام می‌کنم، قیمت بنزین و گازوئیل از نصف قیمت جهانی بالاتر نخواهد بود، قانون به ما گفته باید ظرف ۵ سال به قیمت جهانی برسانیم. چرا؟ به دلیل این‌که ما می‌دانیم شرایط زندگی مردم چگونه است؟ اما اگر پولی از این بابت از مردم گرفته شود صرفا برای اشتغال جوان‌ها خواهد بود.

وی افزود: برای دولت دوازدهم، رقم بالایی را برای اشتغال مدنظر قرار دادیم، در طول چهار سال آینده نیز رقمی حدود ۳۰۰ هزار میلیارد تومان، این پول را از مردم دریافت نخواهیم کرد، بلکه این پول از صندوق توسعه ملی و از بانک‌ها که مشارکت می‌کنند و بخشی از آن را هم دولت می‌گذارد دریافت می‌شود.

رئیس جمهوری با اشاره به این‌که محیط زیست هم حقوق شهروندی مردم است، تصریح کرد: در روزی داریم در تهران صحبت می‌کنیم که متاسفانه مدارس ما به دلیل آلودگی هوا تعطیل است، اینجا به وزیران صنعت، معدن و تجارت، نیرو و وزیر نفت و مسئول محیط زیست می‌گویم، این مسئولیت سنگین ماست، صنعت ما باید درست شود، خودرو و نیروگاه و بنزین و گازوئیل و وسایل گرم‌کننده‌ منزل‌های ما باید درست شود. همه باید دست به دست هم دهیم.

روحانی عنوان کرد: باید وزارتخانه‌های کار، صنعت، بهداشت و درمان، موسسه استاندارد و بقیه ارگان‌ها توجه داشته باشند که هر کاری در این کشور باید استاندارد باشد، تا سیم‌کشی استاندارد نشود، صدها پلاسکو خواهیم داشت و تا زمانی که کارگر و مدیر استاندارد نباشد، در پتروشیمی و پالایشگاه آتش‌‌سوزی وجود خواهد داشت.

۲۸ آذر ۱۳۹۶ ۱۵:۳۹
شانا |
تعداد بازدید : ۵۸۶