شایسته‌سالاری مهم‌ترین اصل در شرکت ملی گاز است

معاون وزیر نفت در امور گاز گفت: از آنجا که عوامل بیرونی در انتصابات شرکت ملی گاز تاثیر زیادی ندارند، هر شخصی بر مبنای شایستگی خود در جایگاه واقعی قرار می‌گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس، حمیدرضا عراقی در دهمین نشست «مدیریت در آینه تجربه»، در جمع مدیران صنعت گاز کشور، گفت: همواره به دنبال کسب موفقیت با هدف ارتقای اعتبار شرکت ملی گاز بوده‌ایم و خوشبختانه به این هدف رسیده‌ایم تا جایی که رئیس جمهوری نیز اعلام کردند که شرکت ملی گاز یکی از افتخارات دولت است.

وی افزود: شایسته‌سالاری یکی از مهم‌ترین اصول در صنعت گاز است و هر کسی بر مبنای شایسته سالاری در سمت خود قرار می‌گیرد، در زمان انتصابات عوامل غیر شرکتی دخالت زیادی ندارند به همین دلیل شایسته سالاری حکمفرما می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ادامه داد: بسیاری از افراد آموزش‌های زیادی در سازمان می‌بینند اما با افزایش دانش و مهارت، توقع آنها نیز بیشتر و کارایی‌شان کمتر می‌شود، باید به خاطر داشته باشیم کسی می‌تواند موفق و شاد باشد که به دیگران نیز شادی را ارائه دهد پس زمانی که شخصی سازمان و مدیران خود را به سبب کارایی کم و نداشتن تعلق خاطر و حس مسئولیت ناراحت می‌کند و تنها به خویشتن توجه دارد در نهایت خودش نیز به همان ناراحتی‌ها دچار می‌شود.

معاون وزیر نفت در امور گاز تصریح کرد: هر کسی در هر شرایطی از اصول تخطی کند راه را اشتباه می‌رود، اگر همه انسان‌ها در زندگی برای خودشان اصولی مانند حفظ حرمت انسان‌ها، صداقت، حفظ محیط زیست و غیره را معین کرده و رعایت کنند به موفقیت می‌رسند، این اصول در کنار صداقت و راستگویی به مشتریان از مهم‌ترین ارکان فعالیت در سازمان است.

عراقی اظهار کرد: در زمان تعریف راهبرد برای سازمان به چند عامل نیاز داریم تا به عنوان فرهنگ و تفکر سازمان نهادینه شوند، مهم‌ترین عامل آن‌که سازمان را برای هدف تعیین شده هماهنگ کنیم به این معنا که افراد و کارکنان هدف را پذیرفته و بر مبنای آن متحد شوند.

مدیرعامل شرکت ملی گاز تاکید کرد: شرکت ملی گاز برای رسیدن به اهداف خود همواره با پیچیدگی‌های فراوانی رو‌به‌رو می‌شود و موفقیت‌هایی که به دست می‌آورد به سبب تلاش مستمر و هدف گذاری صحیح است.

عراقی با اشاره به تشکیل معاونت بین‌الملل در دولت یازدهم، گفت: وقتی شما وارد فضای جهانی می‌شوید باید واکنش جهانی نیز داشته باشید، این موضوع از سوی وزیر نفت پذیرفته شده که شرکت ملی گاز وارد فضای جهانی شود و قرارداد امضا کند که تاکنون در این زمینه تجربه‌های بسیاری به دست آورده‌ایم، همچنین ورود شرکت ملی گاز به بخش بالادستی نیز از سوی ایشان پذیرفته شده است.

معاون وزیر نفت در امور گاز اظهار کرد: اکنون با در نظر گرفتن چاه‌های تخلیه شده برای ذخیره سزی گاز در کرمانشاه و شمال کشور می‌توانیم نسبت به ذخیره گاز بیشتر اقدام کنیم، همچنین طی ۵۰ سال آینده می‌توانیم افراد فنی و متخصص فراوانی در صنعت گاز کشور تربیت کنیم اما لازم است مدیران هوشمندی نیز برای قراردادهای جهانی داشته باشیم.

وی با تاکید بر این‌که شرکت ملی گاز باید نقش خود را در زنجیره ارزش نفت و گاز کشور به خوبی ایفا کند، ادامه داد: در موضوع زنجیره ارزش باید به سوی مباحث بالادستی از جمله صادرات و ذخیره سازی حرکت کنیم و دیگر کارها مانند ساخت ایستگاه‌های تقویت فشار گاز و غیره را برون سپاری کنیم تا فرصت بیشتری برای برداشتن گام‌های بزرگ و اساسی رو به جلو داشته باشیم.

عراقی با بیان این‌که شکستن ساختارها و عادت‌های ذهنی به جسارت نیاز دارد، اظهار کرد: با شکستن ساختارهای ذهنی کهنه، می‌توانیم به سوی ارتقای کیفیت و سازماندهی منابع انسانی توانمند حرکت کنیم، در واقع اصلاح ساختار ذهنی سبب رشد ساختار فیزیکی سازمان خواهد شد.


۲ دی ۱۳۹۶ ۱۴:۴۵
شانا |
تعداد بازدید : ۵۱۵