حمایت دولت از جذب سرمایه گذاری های جدید در صنعت پتروشیمی

حمایت دولت از جذب سرمایه گذاری های جدید در صنعت پتروشیمی
سخنگوی دولت گفت: دولت و بخش خصوصی همگام با هم در حال تسهیل فرایند سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی هستند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست خبری با خبرنگاران در پاسخ به پرسش خبرنگار نیپنا درباره حمایت دولت از ورود سرمایه های جدید به صنعت پتروشیمی کشورمان اظهارکرد: هم بخش خصوصی و هم بخش دولتی برای جذب سرمایه در صنعت پتروشیمی فعال هستند که ارقام دقیق جذب سرمایه در این صنعت را پس از کسب اطلاع اعلام خواهم کرد.
به گزارش نیپنا، سخنگوی دولت در پاسخ به این که برخی دستگاه ها نسبت به بودجه پروژه های عمرانی اعتراضاتی دارند که بودجه بر اساس پروژه نیست، گفت: تعدادی از پروژه ها آن هایی است که دولت واگذار می کند و تعدادی را در حد 66 تا 67 هزار میلیارد تومان با مشارکت انجام می دهد و برخی طرح ها که حدود 45 تا 46 هزار میلیارد تومان است به تنهایی انجام می دهد.
نوبخت اضافه کرد: البته پروژه های نیمه تمام نیازمند 400 هزار میلیارد تومان پول است که در بهترین وضعیت 126 هزار میلیارد تومان به آن تخصیص داده شده است که ناکافی است.
وی ادامه داد: این طور نیست که بصورت قطره چکانی به پروژه ها پول بدهیم، به تعدادی از پروژه ها که بالای 80 درصد است و برخی پروژه ها در مناطق محروم که توجیه اجتماعی دارند بصورت اولولیت بندی پول تخصیص داده می شود.
۵ دی ۱۳۹۶ ۱۵:۲۲
تعداد بازدید : ۵۹۹