طرح دوفوریتی در حوزه اشتغال و تامین منابع مالی برای وزارت نفت تدوین می‌شود

طرح دوفوریتی در حوزه اشتغال و تامین منابع مالی برای وزارت نفت تدوین می‌شود
رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از تهیه طرح دو فوریتی در حوزه تولید و اشتغال و ایجاد خط اعتباری برای تامین منابع مالی طرح‌های ۲ وزارتخانه‌ نفت و نیرو خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس، فریدون حسنوند با بیان این‌که کمیسیون انرژی مجلس از مدت‌ها قبل به دنبال این بود که یک طرح دو فوریتی در حوزه تولید و اشتغال در حوزه انرژی تهیه کند، گفت: کمیسیون انرژی به دنبال این است که یک طرح دو فوریتی جهت تولید و به‌ویژه افزایش فرصت‌های شغلی در دو وزارت نیرو و نفت و مجموعه‌های وابسته، صنایع بالادستی و پایین دستی نفت، گاز و پتروشیمی و وزارت نیرو داشته باشد، این طرح تا پایان سال به صورت دو فوریتی به مجلس شورای اسلامی ارائه می‌شود تا شاید زمینه و روزنه‌ای شود که دیگر طرح‌های مهم همسو با اجرا و تامین نظر مقام معظم رهبری به صحن علنی مجلس ارائه شود.

وی افزود: این طرح با عنوان تامین پشتوانه و منابع مالی برای طرح‌ها و پروژه‌های اشتغالزایی کشور مطرح است که نمایندگان کمیسیون به همراه کارشناسان مرکز پژوهش‌ها و استادان دانشگاه‌ها جلسه‌ای برگزار کرده‌اند و طرحی تحت عنوان خط اعتباری برای تامین منابع مالی را به صورت دو فوریتی تهیه می‌کنند.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: صاحبنظران نیز اصل این طرح را ضروری می‌دانند، از این رو در روزهای آینده جلسه‌ای با صاحبنظران در حوزه‌های اقتصادی، بودجه‌ای، مالی و پروژه‌ها در کمیسیون انرژی برگزار می‌شود تا بتوانیم این طرح دو فوریتی را به صحن علنی مجلس ارائه دهیم.

حسنوند عنوان کرد: در طرح نخست نگاه کمیسیون به تولید و اشتغال است و در طرح دوم به تامین منابع مالی که عمده این موضوع‌ها نیز داخلی و همسو با اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال است.

۲ بهمن ۱۳۹۶ ۰۹:۴۴
شانا |
تعداد بازدید : ۴۹۱