پویایی صنعت پتروشیمی راهبردی برای کاهش خام فروشی

پویایی صنعت پتروشیمی راهبردی برای کاهش خام فروشی
پیش گرفتن سیاست های تشویقی بر اساس سازوکار مشخص می تواند در صنعت پتروشیمی ایجاد انگیزه کند و پیامد این امر کاهش خام فروشی خواهد بود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار نیپنا به توجه ویژه مجلس به توسعه صنعت پتروشیمی اشاره کرد و اظهار کرد: این صنعت به عنوان صنعتی اشتغالزا برای کشور اهمیت خاصی دارد و با در نظر گرفتن این که پتروشیمی، صنعتی پردرآمد و زود بازده است باید حمایت های بیشتری را شاهد باشد.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،دستیابی به مزیت های توسعه در این صنعت را مستلزم سرمایه گذاری دانست و گفت: تامین منابع برای سرمایه گذاری در پتروشیمی یکی ازبرنامه های است که پیوسته مورد توجه است از این رو همکاری دولت و بخش خصوصی می تواند راهگشا باشد.

وی با بیان این که پتروشیمی در حوزه افزایش اشتغال و صادرات غیرنفتی از اهمیت بسیاری برخوردار است، افزود: در صورت حمایت صحیح از این صنعت و در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی و تولید محصولا نهایی، بازدهی بسیار خوبی در بخش اشتغال و توسعه اقتصادی به ویژه افزایش صادرات غیرنفتی خواهیم داشت.

جعفرزاده ایمن آبادی با انتقاد از واگذار کردن برخی صنایع در دولت نهم و دهم به برخی ارگان ها و سازمان ها، تصریح کرد: در گذشته برخی صنایع را به سازمان هایی واگذار کردند که نتوانست بازدهی مناسبی برای کشور ایجاد کند و برای تحقق جهش در این صنعت پیشرو بخش خصوصی متخصص باید وارد صنعت پتروشیمی کشور شود تا شاهد بازدهی بیش از پیش این صنعت پیشرو باشیم.

وی افزود: باید با استفاده از همه ظرفیت های موجود طرح های نیمه تمام پتروشیمی در نقاط مختلف کش را با جذب سرمایه گذاری های جدید داخلی و خارجی به پایان رساند و مجلس شورای اسلامی از این امر حمایت کرده و آماده هرگونه همکاری است.

۷ بهمن ۱۳۹۶ ۱۴:۵۰
تعداد بازدید : ۲۶۷