تولید نفت میدان ابوذر ۱۲ هزار بشکه افزایش می‎یابد

تولید نفت میدان ابوذر ۱۲ هزار بشکه افزایش می‎یابد
مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران گفت: با نصب موفقیت‌آمیز پایه سکوهای A ۲۰ و A ۲۱ میدان ابوذر و آغاز عملیات حفاری، در مجموع تولید این میدان ۱۲ هزار بشکه در روز افزایش می‌یابد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس به نقل از شرکت ملی نفت ایران، حمید بورد گفت: عملیات نصب این دو سکو به همراه متعلقات و لوله‌های هادی حفاری روز سه‌شنبه (۱۰ بهمن‌ماه) انجام شد.

وی افزود: بارگیری، حمل و نصب این دو سکو ۹۰ روز طول کشید که این زمان با احتساب شرایط بد آب و هوایی که برخی اوقات سبب وقفه در کار می‌شد، محاسبه شده است.

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران افزود: جکت‌ها که به صورت چهارپایه است در مدت ۲۲ ماه ساخته شد و وزن هر یک ۱۲۰۰ تن است.

به گفته بورد، نفت سکوی A ۲۰ به سکوی AC در مجتمع نفتی ابوذر که حدود ۶,۲ کیلومتر با هم فاصله دارند منتقل می‌شود، همچنین نفت سکوی A۲۱ به سکوی AA منتقل می‌شود که تا سکوی AC ۲.۶ کیلومتر فاصله دارد.

وی افزود: هم‌اکنون کالای مورد نیاز خطوط لوله دریایی خریداری و به کارخانه ماهشهر حمل شده و برای نصب در دریا آماده پوشش است. در این حال، عملیات ساخت عرشه‌های اصلی نیز در یارد صنایع دریایی اروند واقع در خرمشهر در حال اجراست.

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران اظهار کرد: نصب جکت‌ها با مدیریت و راهبری شرکت‌های داخلی انجام شد که نشان‌دهنده بلوغ و توانایی این شرکت‌ها در صنعت نفت دریایی است.
۱۴ بهمن ۱۳۹۶ ۱۱:۵۰
شانا |
تعداد بازدید : ۳۵۴