حمایت مجلس از برنامه های اقتصاد مقاومتی محور پتروشیمی

حمایت مجلس از برنامه های اقتصاد مقاومتی محور پتروشیمی
صنعت پتروشیمی ایران با تکیه بر منابع انسانی کارآمد و متخصص و با بهره گیری از دانش روز جهان به دنبال تحقق اقتصاد مقاومتی در تمام ابعاد است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس سکینه الماسی، نماینده مردم شهرستان های جم، کنگان، عسلویه و دیر در مجلس شورای اسلامی درگفتگو با خبرنگار نیپنا با تاکید بر لزوم همگرایی و همکاری برای کاهش خام فروشی و تولید محصولات نهایی در صنعت پتروشیمی کشورمان اظهار کرد:تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمندعزمی ملی است و مجلس از برنامه های موجود برای تحقق این راهبرد حمایت می کند .
وی افزود: بخش های دولتی و غیردولتی باید با تمام توان خود وارد فضای کسب ‌وکار شوند و با فعال شدن بخش عمرانی و تولید در کشور و همچنین گسترش صنایعی مانند پتروشیمی که ارزش افزوده مطلوبی دارند می توان جانی تازه به توسعه اقتصادی کشور بخشید.
عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: نفت و گاز و صنایع وابسته به آن ازجمله مزیت ‌های بسیار مهم ایران است، بنابراین باید از موهبت‌های موجود به نفع کشور بهره‌برداری کرد و در این مسیر پتروشیمی ها با توجه به کارکردهای تاثیر گذارشان می توانند بیش از گذشته نقش آفرین باشند.
وی ادامه داد: صنعت پتروشیمی کشورمان در مناطق مختلف کشور از جمله منطقه عسلویه با اتکا به توان داخل درکنار سیاست‌های اقتصاد مقاومتی قادر است بخش فراوانی از توسعه را محقق کند.
در این میان باید این نکته را مورد توجه قرار داد که با عزمی ملی و با هدف توسعه کشور و حرکت به سوی کاهش خام فروشی و نیز تحقق اقتصاد مقاومتی باید دومین جهش در صنعت پتروشیمی رقم بخورد و در این مسیر همکاری دولت و مجلس اثر بخش خواهد بود.
۱۴ بهمن ۱۳۹۶ ۱۶:۴۱
تعداد بازدید : ۴۹۸