مصوبه‌ انحلال شرکت صادرات گاز لغو شد

مصوبه‌ انحلال شرکت صادرات گاز لغو شد
مصوبه‌ انحلال شرکت ملی صادرات گاز با دستور وزیر نفت و طی نامه‌ای به هیات مدیره شرکت ملی نفت لغو شد.
به گزارش خبرنگار انرژی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حدود دو ماه پیش هیات مدیره شرکت ملی نفت طی مصوبه‌ای تصمیم گرفت، شرکت ملی صادرات گاز را منحل و به جای آن مدیریت بین‌الملل شرکت ملی گاز را تاسیس کند، اما این مصوبه با مخالفت‌های زیادی روبه‌رو شد که مهمترین دلیل آن ضربه به صادرات گاز کشور عنوان شده بود.

 

بر همین اساس رستم قاسمی ـ وزیر نفت ـ تیمی را موظف به بررسی تبعات انجام این مصوبه در زمینه‌ صادرات گاز کرد.

 

خبرها حاکی از آن است که بررسی‌های این تیم کارشناسی وزیر نفت را متقاعد کرده است که اجرای این مصوبه هیات مدیره شرکت ملی نفت مطلوب نبیست و در نهایت قاسمی طی نامه‌ای رای به لغو این مصوبه داده است.

 

همچنین قاسمی دستور به انتزاع شرکت ملی صادرات گاز از شرکت ملی نفت (دارنده 100درصد سهام شرکت صادرات گاز) و الحاق به شرکت ملی گاز ایران داده است.

 

بر این اساس شرکت صادرات گاز منحل نخواهد شد و هم‌چنان به فعالیت‌های خود در زمینه‌ مذاکرات برای صادرات گاز ایران ادامه می‌دهد.

 

به گزارش ایسنا، پیش از این احمد قلعه‌بانی ـ‌ مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران ـ به ایسنا گفته بود که شرکت صادرات گاز منحل و مدیریت امور بین‌الملل شرکت ملی گاز تشکیل شده است.

 

تا لحظه ارسال این خبر هیچ یک از مسئولان وزارت نفت رسما در این زمینه اظهار نظر نکرده‌اند و هیچ گونه خبر رسمی در این زمینه از سوی وزارت نفت منتشر نشده است.

۱۴ شهریور ۱۳۹۱ ۰۰:۳۷
تعداد بازدید : ۱,۲۴۲