استفاده از ظرفیت های برنامه ششم توسعه برای تامین مالی طرح های پتروشیمی

استفاده از ظرفیت های برنامه ششم توسعه برای تامین مالی طرح های پتروشیمی
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: پتروشیمی ها برای تامین منابع می توانند از ظرفیت های موجود در بازار سرمایه و نیز اوراق مشارکت و فاینانس استفاده کنند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی درگفتگو با خبرنگار نیپنا با بیان اینکه مجلس از روش های مختلف از جمله اجازه فروش اوراق مشارکت و استفاده از فاینانس، به بخش پتروشیمی کمک خواهد کرد، گفت: سقف استفاده از فاینانس خارجی در برنامه ششم توسعه دیده شده که بخش پتروشیمی نیز می تواند از این منابع استفاده کند.
اسدالله قره خانی، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که مجلس از توسعه بخش پتروشیمی حمایت خواهد کرد، گفت: با توجه به اینکه پتروشیمی ها به بخش خصوصی واگذار شده اند بودجه ای برای این بخش در نظر گرفته نخواهد شد، اما مجلس با هدف توسعه این صنعت و تامین مالی طرح های توسعه ای پتروشیمی کمک خواهد کرد.
وی تصریح کرد: با توجه به فضای به وجود آمده در کشور و افزایش همکاری با کشورهای مختلف سقف استفاده از فاینانس خارجی در برنامه ششم توسعه دیده شده که بخش پتروشیمی نیز می تواند از این منابع استفاده کند و باید با استفاده از تمام ظرفیت های موجود مسیر را برای جذب سرمایه گذاری های جدید با هدف ساخت و تکمیل طرح های پتروشیمی هموار کنیم.
قره خانی تصریح کرد: تعیین تعرفه مناسب برای خوراک پتروشیمی ها از دیگر مواردی است که می تواند به حمایت از صنعت پتروشیمی و جذب سرمایه خارجی در این بخش منجر شود.
۱۶ بهمن ۱۳۹۶ ۱۶:۴۵
تعداد بازدید : ۴۳۳