نفت خام ایران بیشترین افزایش قیمت را تجربه کرد

نفت خام ایران بیشترین افزایش قیمت را تجربه کرد
قیمت نفت خام سنگین ایران در هفته منتهی به ۲۶ ژانویه پس از نفت خام دبلیو تی آی و برنت، بیشترین افزایش قیمت را میان نفت خام‎های شاخص تجربه کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس، میانگین قیمت نفت سبک ایران در هفته منتهی به ۲۶ ژانویه (جمعه، ۶ بهمن‌ماه) با ۲۱ سنت کاهش به ۶۸ دلار و ۶۰ سنت برای هر بشکه رسید، میانگین قیمت نفت ایران از ابتدای سال ۲۰۱۸ تاکنون، ۶۸ دلار و ۶۱ سنت برای هر بشکه بوده است.

میانگین قیمت نفت خام سنگین ایران در دوره مورد بررسی ۴۷ سنت برای هر بشکه افزایش یافت و به ۶۶ دلار و ۶۹ سنت رسید. میانگین قیمت نفت سنگین ایران نیز از ابتدای امسال تاکنون ۶۵ دلار و ۸۰ سنت برای هر بشکه بوده است.

میانگین قیمت سبد نفتی اوپک نیز در هفته منتهی به ۲۶ ژانویه، به ۶۷ دلار و ۶۴ سنت رسید که نسبت به هفته گذشته، ۴۳ سنت افزایش نشان می‌دهد.

میانگین قیمت نفت خام شاخص دبلیو‌تی‌آی در هفته منتهی به دوره مورد بررسی، یک دلار و ۲۴ سنت افزایش یافت و به ۶۵ دلار و ۱۰ سنت برای هر بشکه رسید. در هفته مورد بررسی، قیمت نفت خام شاخص برنت با ۶۳ سنت افزایش، بشکه‌ای ۶۹ دلار و ۹۸ سنت بود.

میانگین قیمت نفت خام شاخص‌ دوبی و عمان نیز به ترتیب ۶۶ دلار و ۹۳ سنت و ۶۷ دلار و ۱۸ سنت برای هر بشکه بود که نسبت به هفته گذشته به ترتیب ۴۰ سنت و ۳۶ سنت افزایش نشان می‌دهد.

صندوق بین‌المللی پول در آخرین گزارش چشم‌انداز اقتصاد جهان، پیش‌بینی رشد اقتصادی جهان برای سال ۲۰۱۸ را از ۳,۷ درصد به ۳.۹ درصد افزایش داد.

همچنین سطح ذخیره‌سازی تجاری نفت خام برای دهمین هفته متوالی با کاهش روبه‌رو شد، به طوری که در هفته منتهی به ۱۹ ژانویه با یک میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه کاهش، به ۴۱۱,۵۸ میلیون بشکه رسید.

کاهش اختلاف قیمت‌های نفت خام برنت و دبلیو‌تی‌آی تا حدود تمایل به خرید نفت خام‌های آمریکا را از سوی پالایشگران فعال در اروپا و آسیا کاهش داده است.
۱۶ بهمن ۱۳۹۶ ۱۶:۵۱
شانا |
تعداد بازدید : ۳۳۹