۱۱ حلقه چاه توسعه‎ای در نفت و گاز کارون راه‎اندازی شد

۱۱ حلقه چاه توسعه‎ای در نفت و گاز کارون راه‎اندازی شد
۱۱ حلقه چاه توسعه‌ای با ظرفیت تولید بیش از ۸ هزار بشکه نفت، در ۱۰ ماه گذشته در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون راه‌اندازی شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس به نقل از شرکت ملی نفت ایران، شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون در ۱۰ ماه گذشته با راه‌اندازی چاه‌های توسعه‌ای و تعمیری و انجام اقدام‌های ترمیمی روی چاه‌ها، در مسیر تحقق برنامه‌های تولیدی این شرکت گام برداشته است که به این منظور، ۱۱ حلقه چاه توسعه‌ای با تولید روزانه ۸ هزار و ۱۱۰ بشکه و ۲۴ حلقه چاه تعمیری با تولید ۳۶ هزار بشکه در روز راه‌اندازی شده و اقدامات ترمیمی روی ۱۷۹ حلقه چاه صورت گرفته که استحصال روزانه ۶ هزار و ۶۹۰ بشکه نفت خام را به دنبال داشته است.

محسن دهانزاده، مدیرعامل شرکت نفت و گاز کارون ضمن تشریح عملکرد ۱۰ ماه اخیر این شرکت، ادامه داد: در این مدت در ۹۶ عملیات مهندسی از دستگاه سیار فرآورش نفت استفاده شد که افزون بر جلوگیری از آلودگی‌های محیط زیستی، از سوزانده شدن حدود ۷۷ هزار بشکه نفت پیشگیری شد.

بر اساس اعلام شرکت ملی نفت ایران، شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون با مرکزیت اهواز مسئولیت راهبری و تولید صیانتی نفت، گاز و مایعات گازی را با تولید روزانه بیش از یک میلیون و ۳۰ هزار بشکه نفت خام به عهده ‌دارد که نیمی از نفت تولیدی این شرکت به پالایشگاه‌های آبادان و تهران و مابقی به مقصد پایانه صادراتی خارک ارسال می‌شود. این شرکت یکی از تأمین‌کنندگان اصلی خوراک صنایع پتروشیمی ماهشهر و بندرامام است.
۱۸ بهمن ۱۳۹۶ ۱۶:۳۷
شانا |
تعداد بازدید : ۴۲۶