ورود سرمایه گذاران چینی به صنعت پتروشیمی روسیه

ورود سرمایه گذاران چینی به صنعت پتروشیمی روسیه
پروژه بزرگ تولید پلی اتیلن ترفتالات روسیه از سوی بانک های چینی تامین اعتبار می شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس به نقل از پایگاه اینترنتی پلاستیک نیوز یوروپ ، پروژه بزرگ تولید پلاستیک و فیبر پلی اتیلن ترفتالات (PET plastics and fiber) روسیه موسوم به اتانا (Etana) پس از سال ها تاخیر در اجرای آن، در نهایت موفق به تامین اعتبار از سوی بانک های چینی شد. پروژه یادشده قرار است در میسکی (Maisky)، واقع در شمال شرق منطقه فدرالی ققفاز شمالی جمهوری کاباردینو-بالکاریا (Kabardino-Balkaria) روسیه به بهره برداری برسد.
در سال 2016 میلادی، دو زیرمجموعه از شرکت ملی نفت چین (CNPC) قراردادی را با سازنده این مجتمع یعنی شرکت اتانا پیور پلیمر (Etana Pure Polymers) برای تامین اعتبار طرح به امضاء رساندند.
بر اساس این گزارش ، یوری کوکوف، رئیس این جمهوری نیمه خودمختار روس، در پایان ژانویه امسال از تایید حمایت مالی بانک های چینی برای اجرای این پروژه خبر داد.
آژانس خبری PRIME روسیه به نقل از وی اعلام کرد: بانک های چینی پس از اتخاذ تصمیم نهایی متعهد شده اند که از طریق بانک توسعه روسیه موسوم به وی ای بی (VEB) در مرحله اول رقمی حدود یک میلیارد دلار (معادل 800 میلیون و 700 هزار یورو) اعتبار به این پروژه ترزریق کنند. به این ترتیب شرکت مجری طرح قادر خواهد بود کار ساخت اولین کلاستر (cluster) پروژه اتانا را آغاز کند.
کوکوف تایید کرد که کلاستر تولید پلی اتیلن ترفتالات در نظر گرفته شده با سرمایه ای معادل 9 میلیارد و 600 میلیون یورو در سه فاز جداگانه احداث می شود و کار ساخت آن امسال کلید می خورد. فازهای دوم و سوم به ترتیب در سال های 2019 و 2020 میلادی احداث می شوند.
۲۳ بهمن ۱۳۹۶ ۱۴:۲۳
نیپنا |
تعداد بازدید : ۳۸۱