وزیر اقتصاد در گفت‌وگو با بلومبرگ:هند به همکاری با ایران در بخش انرژی ادامه می‌دهد

وزیر اقتصاد در گفت‌وگو با بلومبرگ:هند به همکاری با ایران در بخش انرژی ادامه می‌دهد
وزیر اقتصاد درباره گفت‌وگوهای اقتصادی برگزار شده بین ایران و کشورهای عضو جنبش عدم‌ تعهد در حاشیه اجلاس تهران گفت: هند مناسبات خود را با جمهوری اسلامی ایران در زمینه انرژی حفظ خواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شمس الدین حسینی در مصاحبه با پایگاه خبری بلومبرگ گفت: ایران و هند در جریان برگزاری اجلاس عدم تعهد دیدارهای دوجانبه اقتصادی را انجام دادند.
وی افزود: دهلی نو، ایران را یک منبع تولید انرژی می‌داند و بنابراین در زمینه همکاری با ایران به عنوان یکی از منابع انرژی خود هوشیار است.
حسینی گفت: دولت هند بارها شجاعانه اعلام کرده که برای همیشه به مناسبات خود با ایران در زمینه انرژی ادامه خواهد داد.
وزیر اقتصاد ایران درباره گفت‌وگوهای اقتصادی با کشورهای عربی گفت: تقریبا تمام همسایگان عربی ما در اجلاس جنبش عدم تعهد در تهران حاضر بودند و ما در حاشیه این نشست مذاکرات اقتصادی با آنها داشتیم.
وی افزود: تمام این کشورها با توجه به عملکرد اقتصادی ایران در گذشته پیشنهادات تازه‌ای در زمینه مناسبات دوجانبه و چندجانبه در حوزه‌های مختلف نظیر انرژی، نفت، گاز، گردشگری، سفرهای زیارتی، مسکن و راه سازی داشتند.
وزیر اقتصاد گفت: ایران در حاشیه اجلاس سران غیرمتعهدها هیچ دیدار اقتصادی خاصی با مصر برگزار نکرد.
حسینی خاطرنشان کرد: یکی از بهترین موضوعات مرتبط با انرژی که در اجلاس غیرمتعهدها مورد بررسی قرار گرفت، بحت احداث نیروگاه، سد و صادرات برق بود.

۱۴ شهریور ۱۳۹۱ ۰۰:۴۶
تعداد بازدید : ۱,۰۷۱