3گانه های پژوهش و فناوری در سال 97

3گانه های پژوهش و فناوری در سال 97
شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی فعالیت های خود را در سال آینده بر 3 راهبرد استراتژیک برنامه ریزی کرده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس اسماعیل قنبری مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی در گفتگو با خبرنگار نیپنا در مورد برنامه های سال آینده این مجموعه گفت: عمده برنامه‌های ما در سال ۹۷ حول سه محور خواهد بود ، نخست همکاری مشترک با صنعت است مانند قراردادی که با پتروشیمی شازند برای تولید کاتالیست امضا شد و با هلدینگ خلیج فارس نیز مذاکراتی آغاز شده و بزودی شاهد انعقاد قرارداد های جدید همکاری خواهیم بود. محور دوم که یکی از کلیدی ترین و اساسی ترین رویکرد ما در برنامه‌های سال آینده است فعالیت های صنعت محور و تقاضا محور در بخش های فرایند، کاتالیست و مواد شیمیایی و خدمات فنی پژوهشی است. در همین راستا ۳۰ درصد از فعالیت سال آینده شرکت پژوهش و فناوری به پروژه های صنعت محور اختصاص خواهد داشت.
وی افزود: بخش دیگر برنامه‌های سال ۹۷ نیز ادامه فعالیت های پژوهشی در توسعه و گسترش مرزهای دانش به منظور دستیابی به دانش های فنی جدید و ارتقا و بهبود دانش های فنی مهندسی موجود است به عبارت دیگر باید فعالیت هایی که از قبل شروع شده را به سرانجام برسانیم همانطور که می‌دانید پروژه های پژوهشی با توجه به پیچیدگی های خود و دانش فنی هدف‌گذاری شده به زمان مطلوب خود نیاز دارد و بعضی از پروژه‌ها ممکن است به چند سال بررسی و تست نیاز داشته باشند.
قنبری تعریف پروژه‌های جدید دانشی را عمده‌ترین اقدام شرکت پژوهش و فناوری دانست و گفت: در راستای بهبود و توسعه دانش های فنی موجود و دستیابی به دانش های فنی جدید علاوه بر تقاضای صنعت پروژه‌های هدف‌گذاری شده را نیز آغاز خواهیم کرد. همچنین عمق همکاری با مراکز پژوهشی دانشگاهی را بیشتر می کنیم البته تا پایان سال جاری فاز یک این همکاری یعنی پایش تکنولوژی و دانش های هدف‌گذاری شده با انیستیتو تحقیقاتی چهارگانه شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی به پایان می‌رسد و در سال آینده فاز دوم این همکاری آغاز می‌شود.
قنبری در مورد تعامل این مجموعه با شرکت های خارجی و همکاری های بین المللی گفت: همکاری های مشترک با ۱۲ شرکت معتبر پتروشیمی بین‌المللی در دستور کار شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی قرار گرفته که این همکاری ها در قالب فروش لایسنس، عرضه دانش فنی به گیرندگان داخلی و همکاری های مشترک دانشی در راستای دستیابی به دانش فنی برتر است.
۲۸ بهمن ۱۳۹۶ ۱۴:۳۷
تعداد بازدید : ۳۸۵