قیمت نفت ایران به زیر ۶۵ دلار برای هر بشکه رسید

قیمت نفت ایران به زیر ۶۵ دلار برای هر بشکه رسید
کاهش قیمت نفت که از روزهای نخست ماه فوریه آغاز شده بود در این ماه ادامه یافت و قیمت نفت ایران نیز بیش از سه دلار برای هر بشکه کاهش یافت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس، میانگین قیمت نفت خام سبک ایران در هفته منتهی به ۹ فوریه (جمعه، ۲۰ بهمن‌ماه) با سه دلار و ۱۸ سنت کاهش به ۶۳ دلار و ۱۴ سنت برای هر بشکه رسید. میانگین قیمت نفت خام ایران از ابتدای سال ۲۰۱۸ تاکنون، ۶۷ دلار و ۲۷ سنت برای هر بشکه بوده است.

میانگین قیمت نفت خام سنگین ایران در دوره مورد بررسی سه دلار و ۳۰ سنت برای هر بشکه کاهش یافت و به ۶۲ دلار و ۸۰ سنت برای هر بشکه رسید. میانگین قیمت نفت خام سنگین ایران نیز از ابتدای امسال تاکنون ۶۵ دلار و ۳۳ سنت برای هر بشکه بوده است.

میانگین قیمت سبد نفتی اوپک نیز در هفته منتهی به ۹ فوریه، به ۶۳ دلار و ۸۱ سنت رسید که نسبت به هفته گذشته، سه دلار و ۶ سنت کاهش نشان می‌دهد.

میانگین قیمت نفت خام شاخص دبلیوتی‌آی در هفته منتهی به دوره مورد بررسی، سه دلار و ۲۷ سنت کاهش یافت و به ۶۱ دلار و ۹۴ سنت برای هر بشکه رسید. در هفته مورد بررسی، قیمت نفت خام شاخص برنت با ۲ دلار و ۷۲ سنت کاهش، بشکه‌ای ۶۵ دلار و ۳۶ سنت معامله شد.

میانگین قیمت نفت خام شاخص‌های دوبی و عمان نیز در دوره مورد بررسی به ترتیب سه دلار و ۲۵ و ۳ دلار و ۱۵ سنت برای هر بشکه کاهش یافت و هر بشکه ۶۳ دلار و ۳۴ سنت و ۶۳ دلار و ۶۴ سنت معامله شد.

بر اساس گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA)، تولید نفت خام این کشور در هفته گذشته با ۳۰۰ هزار بشکه در روز افزایش به ۱۰ میلیون بشکه رسید.

همچنین اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرده است که ذخیره‌سازی نفت خام این کشور در هفته منتهی به دوم فوریه ۲۰۱۷، با یک میلیون و ۹۰۰ هزار بشکه افزایش به ۴۲۰ میلیون و ۲۵۰ هزار بشکه رسید.
۲۸ بهمن ۱۳۹۶ ۱۴:۴۵
شانا |
تعداد بازدید : ۴۰۵