تولید پتروشیمی خراسان از 846 هزار تن گذشت

تولید پتروشیمی خراسان از 846 هزار تن گذشت
پتروشیمی خراسان به عنوان بزرگترین تولید کننده محصولات پتروشیمیایی در شمال کشور در حالی وارد دهه سوم فعالیت خود می شود که همچنان بالاتر از صد درصد طرفیت اسمی خود تا پایان دی ماه تولید داشته است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس، مجتمع پتروشیمی خراسان از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه بیش از 846 هزار تن تولید را رقم زد و محصولات این مجتمع پتروشیمی روانه بازارهای داخلی و بین المللی شد.
گفتنی است که دردی ماه نیز این مجتمع توانست 82.98 هزارتن محصول را تولید کند و براساس برنامه ریزی های انجام شده تولید را محقق کند.
به گزارش نیپنا، پیش بینی می شود تا پایان امسال بیش از ۹۳۰ هزارتن محصولات اوره ، امونیاک و ملامین که بیش از ظرفیت اسمی است در پتروشیمی خراسان تولید شود.
شرکت سهامی پتروشیمی خراسان، بزرگترین مرکز تولید محصولات شیمیایی شمال و شمال شرق کشور، در اردیبهشت سـال ۱۳۷۱ در بجنـورد، مرکـز استـان خراسـان شمالـی تأسیـس و از خــرداد ۱۳۷۵ بـه بهره برداری رسید.
این مجتمع در ۱۷ کیلومتری جاده اصلی بجنورد - شیروان و در زمینی به مساحت ۲۰۰ هکتار احداث گردیده و دارای واحدهای تولید آمونیاک، اوره، کریستال ملامین و یوتیلیتی می باشد. ظرفیت اولیه تولید سالانه آمونیاک، اوره و کریستال ملامین در این مجتمع به ترتیب 330000 ، 465000 و 20000 تن است.
اهمیت این مجتمع برای گروه گستـرش نفت و گاز پارسیـان که بزرگتریـن سهامدار شرکت اوره و آمونیاک پردیس، شیراز و کرمانشـاه نیز است کنترل بازار، بهره مندی از امکان سوآپ کردن محصولات و امکان صادرات به کشورهای آسیای میانه است.
خوراک اصلی این مجتمع نیز گاز طبیعی است که میزان مصرف سالانه آن در واحدهای اوره و آمونیاک سالانه ۲۵۸ میلیون متر مکعب است.
۲۹ بهمن ۱۳۹۶ ۱۵:۳۹
نیپنا |
تعداد بازدید : ۳۸۸