سرمایه گذاری 3 میلیارد دلاری هند برای ساخت چند مجتمع پتروشیمی

سرمایه گذاری 3 میلیارد دلاری هند برای ساخت چند مجتمع پتروشیمی
هند با هدف افزایش ظرفیت تولید محصولات جدید پتروشیمی، سرمایه گذاری 3 میلیارد دلاری برای توسعه یک مجموعه پتروپالایشی را آغاز می کند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس به نقل از پایگاه اینترنتی آی سی آی اس (ICIS)، بنا بر اعلام یک منبع دولتی، شرکت اچ ام ای ال (HMEL) هند به تازگی تاییدیه لازم برای توسعه و افزودن تعدادی مجتمع پتروشیمی جدید در مجموعه پتروپالایشی خود موسوم به گورو گوبیند سینگ (Guru Gobind Singh) را از سوی وزارت محیط زیست این کشور دریافت کرد.

برآورد می شود پروژه یادشده هزینه ای معادل 196 میلیارد و 400 میلیون روپیه هند (معادل سه میلیارد دلار) در بر داشته باشد و انتظار می رود تا ماه آوریل سال 2021 میلادی تکمیل شود.

واحدهای پیشنهادی جدید در این مجموعه پتروشیمی شامل یک واحد کراکر نفتا با ظرفیت تولید یک میلیون و 200 هزار تن و دو مجتمع سوئینگ تولید پلی اتیلن سبک خطی/ پلی اتیلن سنگین (LLDPE/HDPE) هر یک با ظرفیت 400 هزار تن در سال است.

این مجموعه، واقع در منطقه باتیندا استان پنجاب، همچنین میزبان یک مجتمع 450 هزار تنی پلی اتیلن سنگین، یک مجتمع 500 هزار تنی پلی پروپیلن (PP) و یک خط تولید بوتان-1 (butane-1) با ظرفیت 55 هزار تن در سال خواهد بود.

مجموعه پتروشیمی شرکت اچ ام ای ال در حال حاضر یک مجتمع تولید پلی پروپیلن با ظرفیت 500 هزار تن در سال را در اختیار دارد.

این شرکت که در حال حاضر مشغول افزایش ظرفیت پالایش خود از رقم 9 میلیون فعلی به 11.5 میلیون تن است؛ برنامه دارد تاظرفیت یادشده را به 18 میلیون تن در سال برساند.
۲ اسفند ۱۳۹۶ ۱۴:۲۵
نیپنا |
تعداد بازدید : ۳۰۲