مدیریت دارایی های فیزیکی، ضامن تولید پاک و سودآوری پایدار

مدیریت دارایی های فیزیکی، ضامن تولید پاک و سودآوری پایدار
نخستین کنفرانس تخصصی تعالی مدیریت دارایی های فیزیکی در صنایع پتروشیمی امروز به میزبانی پتروشیمی بندر امام در حال برگزاری است .
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس، این کنفرانس که به مدت 2 روز برگزار خواهد شد، صبح امروز با حضور معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی، معاون مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت و مدیرعامل شرکت هلدینگ خلیج فارس آغاز بکار کرد.
سخنرانی نوروز زاده، بیطرف، نژاد سلیم و مدیران دیگر در حوزه های تخصصی تر در برنامه روز نخست این سمینار گنجانده شده است. همچنین مباحث تخصصی تری مانند «اجرای مدیریت دارایی های فیزیکی تا دسترسی به نتیجه»، «تاثیر تغییر فرهنگی و ایجاد انگیزش در صیانت از دارایی های فیزیکی»، «برون سپاری و قراردادهای مبتنی بر عملکرد در پیمانکاری فعالیتهای نگهداری و تعمیرات» و «مدیریت استراتژیک هزینه های نت»نیز ارائه می‌شوند.
معماری تعالی و نقشه راه استقرار مدیریت دارایی های فیزیکی در صنایع پتروشیمی، نقش مدیریت دارایی های فیزیکی در تحقق سیاست های کلان اقتصاد مقاومتی، تأثیر اجرای مدیریت دارایی های فیزیکی در کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری، نقش مدیریت دارایی های فیزیکی در توسعه پایدار (ارتقاء ایمنی، بهبود محیط زیست،‌ افزایش بازدهی سرمایه و انجام مسئولیت های اجتماعی)، مدیریت دارایی های فیزیکی و مدیریت بهینه انرژی، مدیریت منابع انسانی، فرهنگ سازی و آموزش در مدیریت دارایی های فیزیکی و برون سپاری و قراردادهای مبتنی بر عملکرد در پیمانکاری فعالیت های نگهداری و تعمیرات از جمله محورهای این سمینار به شمار میروند.
این سمینار همچنین به مباحثی مانند مدیریت خوردگی در صنایع پتروشیمی، سیستم مدیریت انبار مواد و قطعات یدکی (MRO) در مدیریت دارایی های فیزیکی، پیاده سازی روش های تحلیل علل ریشه ای خرابی ها (RCFA) بهمراه ارائه یک نمونه عملی (CASE STUDY)، تدوین برنامه های نگهداشت به کمک روش نگهداری بر پایه قابلیت اطمینان (RCM) و ارائه یک نمونه عملی (CASE STUDY)، بهترین زمان برای از رده خارج کردن تجهیزات چه زمانی است؟ (تعیین عمر اقتصادی به روش LCC ) و مدیریت دارایی های فیزیکی و توسعه زنجیره ارزش میپردازد.
۷ اسفند ۱۳۹۶ ۱۳:۴۷
نیپنا |
تعداد بازدید : ۴۹۵