رشد درآمد شرکت ساسول آفریقای جنوبی

رشد درآمد شرکت ساسول آفریقای جنوبی
شرکت پتروشیمی ساسول آفریقای جنوبی رشد 17درصدی سود را به ثبت رساند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس به نقل از رویترز (Reuters)، گروه پتروشیمی ساسول روز دوشنبه هفتم اسفند ماه از افزایش 17 درصدی سود خود در نیمه اول سال مالی این شرکت خبر داد. ساسول قیمت های بالاتر نفت خام در این مدت و رشد تقاضا برای محصولات شیمیایی ویژه خود را از عوامل افزایش سود یادشده می داند.
بر اساس این گزارش ، درآمدهای عنوان به ازای هر سهم (Headline earnings per share) یا اچ ای پی اس (HEPS) این شرکت برای 6 ماه منتهی به 31 دسامبر سال 2017 میلادی، از رقم 15.12 رند آفریقای جنوبی در مدت مشابه سال مالی گذشته به 17.67 رند (معادل 1.53 دلار) افزایش یافت. ساسول این روند را به بهبود شرایط بازار نسبت می دهد. اچ ای پی اس شاخص اصلی سنجش سود در آفریقای جنوبی به شمار می رود.
مدیر عامل اجرایی این شرکت عنوان کرد: بازیابی اخیر در قیمت های جهانی نفت خام و سایر محصولات وابسته، تاثیر مثبتی بر عملکرد مالی ساسول داشت. اگر چه این عملکرد تا حدودی تحت تاثیر چالش های عملیاتی در پالایشگاه نترف (Natref) و مشکلاتی در فعالیت های معدنی ما قرار گرفت. از دیگر عوامل نامطلوب می توان به کاهش ارزش پول ملی کشور و شرایط اقتصادی نامطلوب آفریقای جنوبی اشاره کرد.
اعتصابات، تعطیلی مجتمع ها و مشکلات تامین برق سبب اختلالاتی در عملیات پالایشگاه نترف و فعالیت های معدنی شرکت ساسول شد.
این شرکت آفریقایی در حوزه های متنوعی مانند صنایع شیمیایی و پتروشیمی، انرژی، معدن و تولید سوخت های سینتتیک فعالیت دارد.
۹ اسفند ۱۳۹۶ ۱۶:۵۸
نیپنا |
تعداد بازدید : ۳۶۵