استفاده ترکیه از آخرین فناوری تولید ترفتالیک اسید خالص بی پی

استفاده ترکیه از آخرین فناوری تولید ترفتالیک اسید خالص بی پی
شرکت سوکار ترکیه در نظر دارد برای ساخت یک واحد تولید ترفتالیک اسید خالص با ظرفیت 900 هزار تن در سال از فناوری شرکت بی پی استفاده کند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس به نقل از پایگاه اینترنتی یورو پتروله (euro-petrole)، شرکت بی پی (BP) بریتانیا به تازگی توافقنامه ای را با سوکار ترکیه (SOCAR Turkey) برای واگذاری لیسانس آخرین فناوری تولید ترفتالیک اسید خالص (PTA) خود به این شرکت به امضاء رساند.

شرکت سوکار ترکیه در نظر دارد با نهایی شدن تصمیم خود برای سرمایه گذاری به منظور ساخت یک واحد تولید ترفتالیک اسید خالص با ظرفیت 900 هزار تن در سال در شهر علیاگا (Aliağa) این کشور، فناوری یاشده را در تاسیسات جدید به کار گیرد. این واحد قرار است تا سال 2023 میلادی به بهره برداری برسد.

ریتا گریفین، رئیس اجرایی شاخه پتروشیمی بی پی، می گوید: بی پی متعهد به ارائه فناوری و راه حل های نوین به مشتریان خود در راستای کاهش گازهای گلخانه ای حاصل از فعالیت آن هاست. مفتخریم که در ادامه همکاری های طولانی مدت خود با شرکت سوکار ترکیه، لیسانس استفاده از تکنولوژی جدید را برای به کارگیری در ترکیه واگذار می کنیم.

امیل امینووف، مدیر عملیات شرکت سوکار ترکیه، نیز عنوان کرد: سرمایه گذاری اخیر از اهمیت راهبردی بالایی برای ما برخوردار است. چرا که برنامه های سوکار ترکیه در راستای ایجاد یک زنجیره ارزش را محقق می سازد. احداث مجموعه تولید محصولات آروماتیکی جدید ما در مجاورت پالایشگاه استار (STAR refinery) و مجتمع پتکیم (PETKİM plant) در علیاگا که از رقابتی ترین فناوری تولید ترفتالیک اسید خالص برخوردار است؛ با همین هدف صورت می گیرد. به این ترتیب رقابتی ترین تاسیسات پتروشیمی ترکیه و خاورمیانه ایجاد و به تامین نیاز بازار داخلی و مناطق مجاور برای ترفتالیک اسید خالص کمک شایانی می کند.
۱۲ اسفند ۱۳۹۶ ۰۹:۵۵
نیپنا |
تعداد بازدید : ۲۶۴