ترامپ تعلیق تحریم‌های هسته‌ای ایران را ماه مه ۲۰۱۸ تمدید می‌کند

ترامپ تعلیق تحریم‌های هسته‌ای ایران را ماه مه ۲۰۱۸ تمدید می‌کند
معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت، دریافت پول حاصل از فروش نفت را از دستاوردهای برجام دانست و گفت: پیش‌بینی می‌کنم دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا تعلیق تحریم‌های هسته‌ای را بار دیگر در ماه مه ۲۰۱۸ تمدید کند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس، امیرحسین زمانی‌نیا صبح امروز (شنبه، ۱۲ اسفندماه) در دومین کنگره و نمایشگاه بین‌المللی اکتشاف و تولید و پنجمین کنگره و نمایشگاه بین‌المللی صنعت حفاری ایران، اظهار کرد: سرمایه‌گذاری داخلی در صنعت نفت در کنار سرمایه‌گذاری خارجی لازم و ملزوم یکدیگرند و بخش خصوصی ایران باید در زمینه سرمایه‌گذاری در صنعت نفت فعال شود.

وی با اشاره به این که صنعت نفت پس از پیروزی انقلاب اسلامی توانست روی پای خود بایستد و به اندازه خود پیشرفت کند، تصریح کرد: تولید نفت ایران با میزان ذخایر آن همخوانی ندارد که این موضوع به دلیل مسائل سیاسی است.

معاون وزیر نفت با بیان این که برجام برخی از مشکلات صنعت نفت از جمله فروش نفت خام را برطرف کرد و ما هم اکنون عواید فروش نفت را دریافت می‌کنیم، افزود: دریافت تجهیزات صنعت نیز از دستاوردهای برجام در صنعت نفت بوده است.

به گفته زمانی‌نیا، هم اکنون مشکلات بانکی وجود دارد، اما این مشکل به برجام مربوط نیست و به مسائل دیگر مرتبط است که با حل شدن آن، صنعت نفت می‌تواند شکوفایی لازم را داشته باشد.

وی همچنین به تعلیق تحریم‌های هسته‌ای اشاره کرد و گفت: پیش‌بینی می‌کنم آمریکا در ماه مه امسال، بار دیگر تعلیق تحریم‌های هسته‌ای ایران را تمدید کند و پس از آن برجام به نحو بهتری اجرا شود.

معاون وزیر نفت، دونالد ترامپ را به قلدرهای مدرسه تشبیه کرد و گفت: نحوه برخورد رئیس جمهوری آمریکا تنها با ایران اینگونه نیست و اتحادیه اروپا هم از نوع رفتار و گفتمان آقای ترامپ راضی نیست.
۱۲ اسفند ۱۳۹۶ ۱۲:۰۱
شانا |
تعداد بازدید : ۳۷۵