خلق فرصت‌های جدید صادراتی با سرمایه‌ گذاری‌های جدید

خلق فرصت‌های جدید صادراتی با سرمایه‌ گذاری‌های جدید
باید با سرمایه ‌گذاری مناسب فرصت‌های جدیدی در بازارهای هدف خلق کرد و با ایجاد زنجیره‌های پائین دستی پتروشیمی ارزش افزوده صادرات در این بخش را افزایش داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس رئیس کنفدراسیون صادرات ایران در گفتگو با خبرنگار نیپنا اظهار کرد: صنعت پتروشیمی ایران با شتاب در حال توسعه است و باید از این صنعت پیشرو در تمام بخش ها حمایت های لازم را به عمل آورد و با تکمیل زنجیره ارزش می توان ارزش افزوده مطلوبی را از این صنعت محقق کرد.
محمد لاهوتی با اشاره به سهم مناسب صادرات محصولات پتروشیمی در سبد صادراتی کشور، اظهار کرد: نگاهی به آمار صادراتی کشور در سالهای گذشته نشان می‌دهد درسال 1380 رقم صادرات کشور تنها 3 میلیارد دلار بوده است که این رقم طی سال های اخیر شتاب قابل توجهی گرفته و روندی افزایشی یافته است.
رئیس کنفدراسیون صادرات ایران عنوان کرد: در 10 ماه ابتدایی سال جاری‌، سهم صادرات پتروشیمی و میعانات گازی با 3 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل به حدود 50 درصد افزایش یافت.
وی افزود: این رشد نشان می‌دهد که درهر بخشی از اقتصاد که سرمایه‌گذاری صورت گیرد سهم آن بخش از اقتصاد در صادرات نیز افزایش می‌یابد و هر چندکه در دهه 80 سرمایه‌گذاری مناسبی در پتروشیمی انجام شد و صادرات مناسبی نیز از این بخش به دست آمد، این در حالی است که تا پیش از آن بیشتر صادرات کشور نفت خام بود.
رئیس کنفدراسیون صادرات عنوان کرد:‌ البته توجه به صنایع پائین دست پتروشیمی به اندازه صنایع بالادست آن نبوده است و توجه به توسعه سرمایه‌گذاری در صنایع پائین دستی می‌تواند سهم این صنعت مهم را در اقتصاد کشور افزایش دهد.
۱۲ اسفند ۱۳۹۶ ۱۵:۲۰
تعداد بازدید : ۳۶۸