هدف گذاری مصر برای توسعه صنعت پتروشیمی

هدف گذاری مصر برای توسعه صنعت پتروشیمی
مصر در نظر دارد تا سال 2020 میلادی بیش از سه میلیون تن محصول را که طیف وسیعی از تولید اتیلن و پلی اتیلن تا الفین ها و آروماتیک ها را شامل می شود؛ تولید کند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس به نقل از پایگاه اینترنتی ایجیپت تودی (egypttoday)، طارق الملا وزیر نفت مصر اعلام کرد: مصر ظرف سال های آتی طرح های توسعه ای پتروشیمی بیشتری را اجرایی می کند.
وی افزود: صنعت پتروشیمی به مصر این امکان را می دهد تا به طور کامل از منابع نفت و گاز خود بهره برداری کند. موضوعی که تاثیر بسیار مطلوبی بر اقتصاد کشور خواهد داشت. مصر از پتانسیل بالایی برای توسعه صنعت پتروشیمی خود که صنایع بسیاری به آن وابسته هستند؛ برخوردار است.
الملا این سخنان را در حاشیه نشست عمومی شرکت آلکیل بنزن خطی مصر (ELAB) برای تایید فعالیت های این شرکت در سال 2017 میلادی ایراد کرد.
او خاطرنشان کرد: ایمنی و مسائل زیست محیطی از اولویت های وزارت نفت مصر به شمار می روند و ما توجه ویژه ای به مسئولیت های اجتماعی این وزارتخانه در طرح های توسعه ای جدید در حوزه پتروشیمی داریم.
حشام نور الدین، رئیس شرکت آلکیل بنزن خطی مصر، گفت: ظرفیت تولید آلکیل بنزن خطی (LAB) ما در سال 2017 میلادی با افزایش 16 درصدی به 116 هزار تن رسید.
وزیر نفت مصر در ماه ژانویه امسال عنوان کرد: دولت حمایت خود از شرکت های دولتی فعال در حوزه پالایش و پتروشیمی را با هدف رشد ظرفیت آن ها، افزایش می دهد.
۱۳ اسفند ۱۳۹۶ ۱۲:۴۷
نیپنا |
تعداد بازدید : ۳۵۲