بیشترین مقدار فروش گاز طبیعی در بخش حمل و نقل است

بیشترین مقدار فروش گاز طبیعی در بخش حمل و نقل است
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با بیان این که فروش سی‌ان‌جی در کشور از درآمد صادراتی آن بالاتر است، گفت: بیشترین نرخ فروش گاز طبیعی در کشور مربوط به بخش حمل و نقل است که توسعه آن درآمد دولت را افزایش می‌دهد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، سید محمدرضا موسوی خواه در نشستی با حضور اسدالله قره‌خانی‌، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، نمایندگان انجمن صنفی جایگاه‌های عرضه سوخت و سازندگان تجهیزات گاز طبیعی فشرده شده (CNG)، گفت: انجمن‌های صنفی می‌توانند با همکاری وزارت کشور در بحث بازرسی‌ها ورود کنند.

وی با ارائه پیشنهادی پیرامون جایگزینی مخازن قدیمی با مخازن جدید، ادامه داد: این جایگزینی بدون هزینه توجیه اقتصادی قابل توجهی دارد و با همکاری همه جانبه از سوی دستگاه‌های ذیربط افزون بر سودآوری برای دولت و مردم در کاهش آلاینده‌های هوا نیز تاثیرگذار خواهد بود.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به اینکه ‌هم‌اکنون آلودگی هوا هیچ ارتباطی به فرآورده‌های نفتی ندارد، اظهار کرد که خروجی‌های مربوط به سوخت در حد استاندارد و حتی پایین‌تر از شاخص‌هاست.

موسوی‌خواه در ادامه خواستار همکاری همه جانبه از سوی مجلس شورای اسلامی و صنف جایگاه‌داران عرضه سی‌ان‌جی شد و گفت: وزارت نفت، شرکت‌های ملی پالایش و پخش و پخش فرآورده‌های نفتی آمادگی خود را در زمینه ارتقای این صنعت و جایگزینی آن با دیگر سوخت‌ها اعلام کرده‌اند.

به گفته وی، هم اکنون از ظرفیت ۶۰ درصدی موجود سی‌ان‌جی در کشور، تنها ۲۰ درصد استفاده می‌شود که امید است با ایجاد زیر ساخت‌های لازم این رقم افزایش یابد و به حد مطلوب برسد.

این مقام مسئول در پایان ارتباط مستمر و مستقیم مسئولان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با مجلس شورای اسلامی را خواستار شد و از اختصاص اتاق تشکل‌های صنفی در ستاد این شرکت خبر داد.
۱۳ اسفند ۱۳۹۶ ۱۷:۰۴
شانا |
تعداد بازدید : ۴۱۸