رییس سازمان بین المللی انرژی:کشورهای صنعتی برای آزاد کردن ذخایر نفتی خود آماده هستند

رییس سازمان بین المللی انرژی:کشورهای صنعتی برای آزاد کردن ذخایر نفتی خود آماده هستند
رییس سازمان بین المللی انرژی در خصوص احتمال استفاده از ذخایر راهبردی انرژی توسط کشورهای صنعتی برای کاهش قیمت نفت گفت: ما به دقت تحولات بازار را زیر نظر داریم و برای انجام هر اقدامی آماده هستیم.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اینترنتی رویترز ماریا وندر هوون تصریح کرد عرضه نفت خام در بازارهای جهانی انرژی در شرایط کنونی بهتر از وضعیت عرضه فرآورده های پالایشگاهی است .

بر اساس این گزارش وی در ادامه افزود ، بازار جهانی نفت خام هم اکنون از لحاظ عرضه در وضعیت خوبی به سر می برد ولی بازار فرآورده های نفتی با تنگناهایی در زمینه عرضه و تولید روبرو است .

بر این اساس وی در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص احتمال استفاده از ذخایر راهبردی انرژی کشورهای صنعتی و توسعه یافته گفت ، ما به دقت تحولات بازار جهانی انرژی را زیر نظر داریم . ما با اعضای این سازمان در تماس و رایزنی هستیم و برای انجام هر اقدامی در صورت نیاز و ضرورت آماده هستیم .

اظهارات رییس سازمان بین المللی انرژی در حالی است که قیمت نفت برنت روز سه شنبه به بیش از 116 دلار در هر بشکه رسیده است . آمریکا پیش از این خواستار استفاده از ذخایر راهبردی انرژی کشورهای صنعتی شده و این پیشنهاد با حمایت انگلیس و فرانسه روبرو شده است . البته در مقابل آلمان و ایتالیا با این پیشنهاد مخالفت کرده اند .

۱۷ شهریور ۱۳۹۱ ۱۰:۲۷
تعداد بازدید : ۱,۱۶۲