دستاوردهای چشمگیر صنعت نفت در پارس جنوبی

دستاوردهای چشمگیر صنعت نفت در پارس جنوبی
قائم مقام وزیرنفت، سال ۹۶ را سال دستاوردهای خیره‌کننده در پارس جنوبی دانست و گفت: فازهای ۱۳ و ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی سال آینده تکمیل می‌شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس، مرضیه شاهدایی امروز (چهارشنبه، ۱۶ اسفندماه) در بازدید از پالایشگاه فاز ۱۳ پارس جنوبی یادآور شد: سال ٩٦ سالی پر از دستاوردهای خیره‌کننده در حوزه‌های مختلف صنعت نفت از جمله در پارس جنوبی بود.

وی با اشاره به این که افتتاح سه طرح بزرگ پارس جنوبی و امضای قرارداد توسعه فاز ١١ پارس جنوبی از جمله اتفاق‌های خوب برای صنعت نفت ایران بوده است، گفت: در ادامه روند رو به توسعه میدان مشترک پارس جنوبی، تکمیل دیگر فازهای باقیمانده از جمله فاز ۱۳ را شاهد هستیم.

قائم مقام وزیر نفت ادامه داد: انتظار داریم ۲ فاز ١٣ و ٢٢ تا ٢٤ تا پایان امسال به صورت آزمایشی به تولید برسند، این فازها سال آینده به‌طور کامل به بهره‌برداری می‌رسند.

شاهدایی، توسعه مجموعه بزرگ پالایشگاهی و سکوهای دریایی پارس جنوبی را نتیجه تلاش‌های متخصصان و مهندسان دلسوز صنعت نفت دانست و افزود: پیشرفت فاز ۱۳ پارس جنوبی قابل توجه است و آمادگی کامل برای بهره‌برداری ردیف نخست این فاز تا پیش از پایان امسال وجود دارد.

وی ضمن قدردانی از مدیران و مجریان طرح‌های در حال توسعه پارس جنوبی اظهار کرد: می‌دانم به ثمر رسیدن این پالایشگاه‌ها چقدر زحمت داشته و امیدواریم بتوانیم گام موثری در توسعه کشور برداریم.
۱۶ اسفند ۱۳۹۶ ۱۶:۰۳
شانا |
تعداد بازدید : ۳۷۵