تاثیر منفی تعرفه های تجاری آمریکا بر صنعت پتروشیمی

تاثیر منفی تعرفه های تجاری آمریکا بر صنعت پتروشیمی
تعرفه های جدید دولت امریکا بر واردات فلزات سبب بروز پیامدهای زیانباری بر صنعت پتروشیمی ایالات متحده خواهد شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس به نقل از پایگاه اینترنتی آی سی آی اس (ICIS)، در صورت تصمیم آمریکا برای محقق ساختن وعده دونالد ترامپ برای وضع تعرفه ۲۵ درصدی برای واردات فولاد و تعرفه ۱۰ درصدی برای واردات محصولات آلومینیومی، تولیدات پتروشیمی انواع پلاستیک، سوخت و محصولات کشاورزی ایالات متحده می توانند هدف عمده تعرفه های تلافی جویانه قرار گیرند.

اگر دیگر کشورها محصولات کشاورزی ایالات متحده مانند ذرت را هدف قرار دهند؛ این موضوع می تواند تاثیر مخربی بر میزان تقاضا برای اگروکمیکال ها (محصولات شیمیایی مورد استفاده در کشاورزی) و کودهای شیمیایی داشته باشد. در نتیجه با کاهش تقاضا برای محصولات کشاورزی آمریکا، کشاورزان محصول کمتری می کارند و تقاضا برای تولیدات شیمیایی مورد استفاده در کشاورزی و کودهای شیمیایی کاهش می یابد.

کال دولی، رئیس انجمن صنایع شیمیایی ایالات متحده (ACC)، در یک جلسه پرسش و پاسخ با سناتور جمهوری خواه، تد کروز، در نشستی که گروه تجاری او در ماه مارس میزبانی می کرد؛ به تشریح چشم انداز پیش روی صنایع شیمیایی و پتروشیمی ایالات متحده در صورت وضع تعرفه های تلافی جویانه پرداخت. وانگ یی، وزیر امور خارجه چین، در تاریخ هشتم ماه مارس امسال اعلام کرد که کشورش پاسخی معقول و لازم را در صورت آغاز یک جنگ تجاری مد نظر قرار می دهد.
۱۹ اسفند ۱۳۹۶ ۱۰:۴۴
نیپنا |
تعداد بازدید : ۳۷۲